نمایشگاه نقاشی قهوه خانه ای با موضوع امام علی (ع) برگزار می شود

1393/2/22 ۱۰:۵۱

نمایشگاه نقاشی قهوه خانه ای با موضوع امام علی (ع) برگزار می شود

نمایشگاه نقاشی به سبک قهوه خانه ای به مناسبت ولادت امام علی (ع) با همین موضوع در گالری عقیلی به نمایش در می آید. نقاشی قهوه خانه ای از سالیان دور و قبل از دوران صفویه با نام «خیالی نگار» مطرح بوده است که بعدها با برخی تحولات جامعه به عنوان نقاشی قهوه خانه ای مطرح می شود. بیشتر نقاشی های قهوه خانه ای براساس داستان های پهلوانی، مذهبی و اسطوره های ایرانی کشیده می شده اند و به میل قهرمان سازی مردم دوران خود پاسخی مناسب می داده اند البته نباید مکان این نقالی ها را فقط به قهوه خانه ها محدود کرد تکیه ها، حسینیه ها و هر جا که محل مناسبی برای جمع شدن و حکایت گفتن بود، نقاشی قهوه خانه ای به عنوان ابزار کار نقال کاربرد پیدا می کرد.

نمایشگاه نقاشی قهوه خانه ای با موضوع امام علی (ع) برگزار می شود

نمایشگاه نقاشی به سبک قهوه خانه ای به مناسبت ولادت امام علی (ع) با همین موضوع در گالری عقیلی به نمایش در می آید.

نقاشی قهوه خانه ای از سالیان دور و قبل از دوران صفویه با نام «خیالی نگار» مطرح بوده است که بعدها با برخی تحولات جامعه به عنوان نقاشی قهوه خانه ای مطرح می شود.

بیشتر نقاشی های قهوه خانه ای براساس داستان های پهلوانی، مذهبی و اسطوره های ایرانی کشیده می شده اند و به میل قهرمان سازی مردم دوران خود پاسخی مناسب می داده اند البته نباید مکان این نقالی ها را فقط به قهوه خانه ها محدود کرد تکیه ها، حسینیه ها و هر جا که محل مناسبی برای جمع شدن و حکایت گفتن بود، نقاشی قهوه خانه ای به عنوان ابزار کار نقال کاربرد پیدا می کرد.

از آنجا که نقاشی قهوه خانه ای یکی از مهمترین شاخصه های هنر ایرانی است گالری عقیلی همزمان با ولادت حضرت علی (ع) آثاری از بزرگان این هنر را در مورد این امام همام به نمایش می گذارد.

در این نمایشگاه آثاری از محمد مدبر، حسین قوللر آغاسی، عباس بلوکی فر، حسن اسماعیل زاده (چلیپا)، حسین همدانی، جواد عقیلی، محمد فراهانی روی دیوار می رود.

نمایشگاه نقاشی های قهوه خانه ای درباره امام علی (ع) از تاریخ 23 اردیبهشت تا 21 خرداد در گالری عقیلی واقع در شهرک غرب خیابان سیمای ایران برپاست.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: