سیدعباس صالحی: امام خمینی (ره) یک کتاب‌خوان حرفه‌یی بود

1393/11/15 ۱۰:۱۸

 سیدعباس صالحی: امام خمینی (ره) یک کتاب‌خوان حرفه‌یی بود

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی (ره) یک کتاب‌خوان حرفه‌یی بود که تا به حال به این وجه از شخصیت ایشان کم‌تر پرداخته شده است. سیدعباس صالحی با اشاره به قرار گرفتن در دهه فجر گفت: اگر بخواهیم در این چهار دهه ببینیم چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و از کجا به کجا آمده‌ایم کتاب روشن‌ترین نمایه‌ این مسیر است.


 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی (ره) یک کتاب‌خوان حرفه‌یی بود که تا به حال به این وجه از شخصیت ایشان کم‌تر پرداخته شده است.

سیدعباس صالحی با اشاره به قرار گرفتن در دهه فجر گفت: اگر بخواهیم در این چهار دهه ببینیم چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و از کجا به کجا آمده‌ایم کتاب روشن‌ترین نمایه‌ این مسیر است.

او در ادامه امام خمینی (ره) را از قبیله کتاب دانست و گفت: امام (ره) را می‌توان به عنوان یک مولف شناخت چرا که ایشان در طول حیات‌شان بیش از 85 اثر به رشته تحریر درآورد. ایشان نوشتن را از 25 سالگی شروع کرده و اولین کتاب خود را در سن 25 سالگی به چاپ رسانده است. امام (ره) منتقد کتاب هم هستند و «کشف الاسرار» ایشان به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد افزود: امام خمینی (ره) همچنین از نظر کثرت و تراکم مطالعه شخصیتی کم‌نظیر بود.

او در ادامه سخنانی درباره نقش خبرنگاران کتاب در توسعه کتاب‌خوانی بیان و سپس اظهار امیدواری کرد جشنواره کتاب و رسانه در دوره‌های بعد هم‌زمان با هفته کتاب برگزار شود.

در بخش دیگری از مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه برتر که 14 بهمن‌ماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد سیدفرید قاسمی نیز سخنانی درباره نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و کتاب‌خوانی بیان کرد.

بخش پایانی مراسم به اهدای لوح تقدیر و جوایز به برگزیدگان اختصاص داشت.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: