مواصلتِ پس از مفارقت

1401/9/2 ۱۳:۴۵

مواصلتِ پس از مفارقت

«ناصر تکمیل‌همایون» که از یاران قدیم مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به‌ویژه در دهۀ شصت بود، در نگارش برخی از مداخلِ مجلّداتِ نخست در حوزۀ تاریخ مشارکت داشت.

دبا: «ناصر تکمیل‌همایون»، تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، تهران‌پژوه و جغرافی‌دان، چهارشنبه 25 آبان، در آستانۀ هشتادوشش سالگی، در تهران دار فانی را وداع گفت.

او که از یاران قدیم مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به‌ویژه در دهۀ شصت بود، در نگارش برخی از مداخلِ مجلّداتِ نخست در حوزۀ تاریخ مشارکت داشت.

آن‌چه می‌خوانید یادداشت منتشرنشده‌ای است به قلم او، دربارۀ این همکاری، که هم‌زمان با زادروزش (دوم آذر)، برای نخستین‌بار و به‌سبب رعایت امانت با همان رسم‌الخط، نشر می‌یابد.

«مخلص از ماههای اول فعالیت دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، به نوعی در ارتباط با این مرکز علمی بودم. با مرحومان احمد تفضلی، زریاب خویی، عنایت‌الله رضا، جعفر شعار همکاریهایی داشتم و همواره از محبّتهای خاص جناب سیّد کاظم موسوی بجنوردی برخوردار بودم و در این ارتباط دوستانه و فرهنگی مرحوم مغفور دکتر محمود بروجردی نقش زیادی داشت.

پس از مدّتها «مفارقت» مجدداً «مواصلت»هایی پدید آمد و قرار شد در تهیۀ دایرةالمعارف تهران، ارادتمند هم «هیمۀ دیگ» باشم. امید است توفیق این خدمت ملّی را داشته باشم.»

با احترام ـ ناصر تکمیل‌همایون
13/12/92

عکس: محمود عارفی/ جماران

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: