رونمایی از نخستین قرآن مطلای مرقع جهان

1393/7/7 ۱۱:۳۹

رونمایی از نخستین قرآن مطلای مرقع جهان

نخستین قرآن مطلای مرقع جهان که به دست دو تن از هنرمندان کشور طراحی و کتابت شده است، با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی رونمایی شد. آیت الله العظمی عبد الله جوادی آملی در سخنانی قبل از رونمایی این اثر نفیس گفتند: انسان هر خدمتی را که به قرآن بکند، قرآن پاسخ آن خدمت را متقابلاً خواهد داد و انسان می‌تواند در سایه پاسخ قرآن، درستی و صدق عمل خود را بسنجد؛ به این صورت که اگر پاسخ مناسبی از سوی قرآن دریافت کردیم می‌فهمیم که قرآن عمل ما را پذیرفته است و نشانه این پذیرفته شدن این است که انسان به واسطه این خدمت خود به ساحت قرآن، عروج می‌کند و از نظر روحی بالا می‌رود.

 

قم: نخستین قرآن مطلای مرقع جهان که به دست دو تن از هنرمندان کشور طراحی و کتابت شده است، با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی رونمایی شد.

آیت الله العظمی عبد الله جوادی آملی در سخنانی قبل از رونمایی این اثر نفیس گفتند: انسان هر خدمتی را که به قرآن بکند، قرآن پاسخ آن خدمت را متقابلاً خواهد داد و انسان می‌تواند در سایه پاسخ قرآن، درستی و صدق عمل خود را بسنجد؛ به این صورت که اگر پاسخ مناسبی از سوی قرآن دریافت کردیم می‌فهمیم که قرآن عمل ما را پذیرفته است و نشانه این پذیرفته شدن این است که انسان به واسطه این خدمت خود به ساحت قرآن، عروج می‌کند و از نظر روحی بالا می‌رود.

سید اصغر موسویان از هنرمندان خالق این قرآن نفیس مطلای مرقع، در باره ویژگی‌های منحصر به فرد این قرآن نفیس گفت: طراحی این اثر به عهده سید افشید فاطمی نظر بوده است و دو هنر کتابت و حکاکی در این قرآن استفاده شده است. وزن خود قرآن 50 کیلوگرم که وزن آن با محفظه مخصوصی که برای نگهداری آن ساخته شده است به 100 کیلو گرم می‌رسد.

وی ادامه داد: خط استفاده شده در این اثر نفیس شکسته نستعلیق و از فلزات برنج و طلا در ساخت آن استفاده شده است.‏

روزنامه اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: