روحانی اهل سنت: تکفیری ها روزی پشیمان خواهند شد

1393/4/2 ۱۰:۵۸

روحانی اهل سنت: تکفیری ها روزی پشیمان خواهند شد

روحانی برجسته اهل سنت شرایط امروز جهان اسلام را همانند دوران امام حسن و امام حسین(ع) دانست و گفت: مسلمانان با همان اندیشه و فکر و دلسوزی بزرگان به حفظ اسلام بپردازند و تکفیری ها هم روزی پشیمان خواهند شد. زیرا با این وضع دین و دنیای خود را از دست خواهند داد. مولوی اسحاق مدنی روز دوشنبه در کنگره بین المللی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) با بیان این مطلب به صلح امام حسن (ع) با معاویه اشاره کرد و گفت: زمانی که امام مجتبی(ع) دیدند در بین امت اسلامی نزاع بر سر دنیا و مقام است، صلح کردند. زیرا اگر صلح نمی کردند گروه های متعدد امت اسلامی باعث می شدند اصل دین از بین برود.

 

روحانی برجسته اهل سنت شرایط امروز جهان اسلام را همانند دوران امام حسن و امام حسین(ع) دانست و گفت: مسلمانان با همان اندیشه و فکر و دلسوزی بزرگان به حفظ اسلام بپردازند و تکفیری ها هم روزی پشیمان خواهند شد. زیرا با این وضع دین و دنیای خود را از دست خواهند داد.

مولوی اسحاق مدنی روز دوشنبه در کنگره بین المللی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) با بیان این مطلب به صلح امام حسن (ع) با معاویه اشاره کرد و گفت: زمانی که امام مجتبی(ع) دیدند در بین امت اسلامی نزاع بر سر دنیا و مقام است، صلح کردند. زیرا اگر صلح نمی کردند گروه های متعدد امت اسلامی باعث می شدند اصل دین از بین برود.

وی افزود: در کتابی از اهل سنت نقل شده است که پیامبر (ص) می فرماید خدایا من حسن را دوست دارم تو هم دوستش داشته باش و هر که او را دوست دارد را هم دوست داشته باش.

این روحانی برجسته اهل سنت سیستان و بلوچستان همچنین گفت: در کتب اهل سنت بیان شده تنها کسی که از نظر صورت ظاهری از همه به پیامبر(ص) بیشتر شبیه بود، امام حسن (ع) است و همچنین آمده که امامان حسن و حسین (ع) گل های رسول الله بودند.

مولوی اسحاق مدنی با اشاره به اختلافات پیش آمده بین مسلمانان گفت: مشترکات مسلمانان بیش از آن چیزی است که فکر می کنند و چیزهایی که اختلاف دارند، بسیار کمتر و کم اهمیت تر است.

وی مسایل اساسی مانند کعبه، نماز، روزه، حج، زکات، قرآن، قیام، نبوت و محبت اهل بیت (ع) را از مشترکات امت اسلامی دانست و گفت: فتنه هایی که دشمنان به آنها رنگ و لعاب دینی داده اند باعث تفرقه مسلمانان می شود و اگر دلیل تفرقه مسلمانان مسایل دینی بود، امت اسلامی تا به حال یکدیگر را از بین برده بود.

وی با تاکید بر این نکته که اختلافات ما در اعتقاد به اسلام نیست بلکه در عمل به اسلام است، عنوان کرد: دین اسلام از اول بین مسلمانان وجود داشته و الان هم وجود دارد.

کنگره بین المللی سبط النبی که از صبح امروز با حضور اندیشمندان و پژوهشگرانی از 33 کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرده، فردا با تجلیل از نویسندگان مقالات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: