برگزاری نخستین کنگره بین المللی امام حسن مجتبی (ع)؛ با حضور رییس جمهور

1393/4/1 ۱۳:۰۱

برگزاری نخستین کنگره بین المللی امام حسن مجتبی (ع)؛ با حضور رییس جمهور

نخستین کنگره بین المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز (یکشنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد. در این کنگره بین المللی که به مدت دو روز برگزار می شود، صدها تن از شخصیت ها و پژوهشگران عرصه دین و فرهنگ از ایران و 33 کشور جهان حضور دارند. در آیین افتتاحیه کنگره بین المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع) با حضور رییس جمهوری از بزرگ ترین دایره المعارف مجازی و دانشنامه اهل بیت (ع) با عنوان ویکی شیعه در سطح جهان به شش زبان رونمایی می شود.

 

نخستین کنگره بین المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز (یکشنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

در این کنگره بین المللی که به مدت دو روز برگزار می شود، صدها تن از شخصیت ها و پژوهشگران عرصه دین و فرهنگ از ایران و 33 کشور جهان حضور دارند.

در آیین افتتاحیه کنگره بین المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع) با حضور رییس جمهوری از بزرگ ترین دایره المعارف مجازی و دانشنامه اهل بیت (ع) با عنوان ویکی شیعه در سطح جهان به شش زبان رونمایی می شود.

همچنین در این کنگره دو روزه، هشت جلد کتاب شامل چهار مجموعه مقالات، یک مجموعه سخنان امام حسن مجتبی (ع)، دیوان اشعاری به نام کرامت، یک جلد مستقل به زبان عربی و یک جلد ادعیه رونمایی می شود.

رونمایی از یک جلد کتاب مقایسه صلح امام حسن (ع) با قیام امام حسین (ع) از دیگر برنامه های این کنگره بین المللی است.

براساس اعلام دبیرخانه این کنگره بین المللی، 130 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این بین 70 مقاله برگزیده در جلسات عمومی و تخصصی دو روزه اجلاس ارایه می شود.

نخستین کنگره بین المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع) توسط مجمع جهانی اهل بیت و همکاری نهادهای فرهنگی برگزار شده است.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: