از قونیه تا بشرویه

1393/2/20 ۱۲:۲۲

از قونیه تا بشرویه

نشست «از قونیه تا بشرویه» با محوریت بررسی آثار بدیع‌الزمان فروزانفر، ادیب سرشناس معاصر در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود. سرای اهل قلم با همکاری هیات امنای موسسه فروزانفر در روز پایانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نگاهی به آثار این استاد برجسته دارد.

 

نشست «از قونیه تا بشرویه» با محوریت بررسی آثار بدیع‌الزمان فروزانفر، ادیب سرشناس معاصر در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

سرای اهل قلم با همکاری هیات امنای موسسه فروزانفر در روز پایانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نگاهی به آثار این استاد برجسته دارد.

محمدحسین بشرویه معروف به بدیع‌الزمان فروزانفر (1276-1349) استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و از بزرگان اهل ادب پارسی بود. از وی آثار برجسته‌ای چون «سخن و سخنوران» سرمشقی برای تحقیق در تاریخ ادبیات ایران و نقد شعر فارسی، «منتخبات ادبیات فارسی»، «فرهنگ عربی به فارسی»، «مناقب اوحدالدین کرمانی» و «ترجمه رساله قشریه» به یادگار مانده است.

آن‌چه نام فروزانفر را سرآمد ادیبان هم‌عصر خویش می‌کند، شیفتگی او به مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و تلاش ۴۰ساله‌اش در تحقیق پیرامون آثار و اندیشه مولوی بود. «قصص و تمثیلات مثنوی»، «احادیث مثنوی»، «تصحیح دیوان کبیر (کلیات شمس)»و «شرح مثنوی شریف» ثمره 40 سال تحقیق و پژوهش این ادیب برجسته در آثار مولاناست.

نشست «از قونیه تا بشرویه» شنبه (20 اردیبهشت) از ساعت 13 و 30 تا 14 و 45 در سرای اهل قلم واقع در طبقه دوم شبستان برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: