راه‌ اندازی سالن خلیج فارس همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب

1393/2/10 ۱۲:۰۴

راه‌ اندازی سالن خلیج فارس همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب

سالن خلیج فارس همزمان با آغاز به کار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برنامه‌های مختلف آماده حضور بازدیدکنندگان است. همزمان با مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در آستانه 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، سالن «خلیج فارس» نمایشگاه مشتمل بر بخش های تاریخی، عکس و اسناد، کتاب و پایان نامه‌های مرتبط کار خود را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز کرد.

 

سالن خلیج فارس همزمان با آغاز به کار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برنامه‌های مختلف آماده حضور بازدیدکنندگان است.

همزمان با مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در آستانه 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، سالن «خلیج فارس» نمایشگاه مشتمل بر بخش های تاریخی، عکس و اسناد، کتاب و پایان نامه‌های مرتبط کار خود را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز کرد.

این سالن با بخش‌های نمایشگاهی، نقشه‌های تاریخی خلیج فارس که از دوران گذشته به زبان‌های مختلف به چاپ رسیده، معرفی جاذبه‌های توریستی، تاریخی، اقلیمی و زیست محیطی خلیج فارس، پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، اسناد و مدارک تاریخی و اطلس خلیج فارس در آیینه اسناد است.

همچنین نمایش آثار حجمی با موضوعات مختلف خلیج فارس، نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری استان‌های ساحلی خلیج فارس و نمایش فیلم‌های مستند تاریخی مرتبط با خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این سالن است.

برگزاری همایش‌های علمی که طی آن صاحب نظران، اندیشمندان و سفیران در زمینه‌های گوناگون مرتبط با خلیج فارس به سخنرانی خواهند پرداخت از دیگر برنامه‌های این سالن در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب است.

از دیگر بخش‌های این سالن می‌توان به نمایش گذاشته نشده همچون سند اجاره کنسولگری بریتانیا در بوشهر که در آن مهر کنسولگری پرشین گلف ذکر شده، ارائه یک بسته کبریت که در حدود 80 سال قبل در چکسلواکی تولید شده و نام خلیج فارس در آن ذکر شده است و نقشه‌ چاپ آلمان که در آن نام خلیج ایران آورده شده است، اشاره کرد.

سالن خلیج فارس همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مساحتی حدود 300 متر از 10 تا 20 اردیبهشت در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تاریخ 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: