بدیعی از ابوالحسن نجفی گفت

1394/11/4 ۱۰:۳۸

بدیعی از ابوالحسن نجفی گفت

منوچهر بدیعی گفت با رفتن ابوالحسن نجفی قطعا عالم فرهنگ ما، عالم قبلی نخواهد بود. منوچهر بدیعی، مترجم، همراه و همکار زنده‌یاد نجفی درباره او به خبرآنلاین گفت: «من یک دوستی ۵۹ساله با مرحوم ابوالحسن نجفی داشتم. ایشان برادر بزرگ فرهنگی من بودند. من برادر بزرگ‌تر ندارم و پنج برادر کوچک‌تر از خودم دارم و امروز احساس می‌کنم برادر بزرگ‌ترم را از دست داده‌ام».

 

 

منوچهر بدیعی گفت با رفتن ابوالحسن نجفی قطعا عالم فرهنگ ما، عالم قبلی نخواهد بود.

منوچهر بدیعی، مترجم، همراه و همکار زنده‌یاد نجفی درباره او به خبرآنلاین گفت: «من یک دوستی ۵۹ساله با مرحوم ابوالحسن نجفی داشتم. ایشان برادر بزرگ فرهنگی من بودند. من برادر بزرگ‌تر ندارم و پنج برادر کوچک‌تر از خودم دارم و امروز احساس می‌کنم برادر بزرگ‌ترم را از دست داده‌ام».

او ادامه داد: «با رفتن ابوالحسن نجفی، قطعا عالم فرهنگ ما عالم قبلی نخواهد بود و چیز دیگری خواهد شد. درباره اینکه عالم فرهنگ چه خواهد بود، نمی‌توانم چیزی بگویم اما مسلما مثل قبل نخواهد بود و من هم بعد از رفتن ایشان، آدم گذشته نخواهم بود». بدیعی مهم‌ترین ویژگی شخصیتی ابوالحسن نجفی را در درجه اول، اعتدال ‌دانست و گفت: «او برای اولین‌بار به ما یاد داد بد مطلق در جهان نیست و در تمام ۶۰ سالی که من به ایشان نگاه کردم، اعتدال را در ایشان دیدم. در مملکتی که اعتدال رسم معمول نیست و همیشه در افراط و تفریط به سر می‌بریم، زنده‌یاد ابوالحسن نجفی، شخصیتی منصف و معتدل بود. توانایی عجیبش در قضاوت منصفانه و تحمل اختلاف نظر، شگفت‌انگیز بود». این مترجم افزود: «اگر گاهی اختلاف نظری در زمینه زبان و ادبیات فارسی یا مثلا یک رمان داشتیم، وقتی من این اختلاف نظر را بیان می‌کردم، هیچ‌گاه لجاج و عنادی نمی‌دیدم. در عین حفظ دیدگاه و استقلال فکری، تحمل و قدرت شکیبایی ایشان بی‌مانند بود».

منبع: روزنامه شرق

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: