بازدید مسجدجامعی از اتاق صداخانه و گنجینه نت هنرستان موسیقی

1394/10/26 ۰۷:۵۷

بازدید مسجدجامعی از اتاق صداخانه و گنجینه نت هنرستان موسیقی

احمد مسجدجامعی روز گذشته از هنرستان موسیقی پسران و خانه مرحوم عدل در چارچوب برنامه‌های تهران‌گردی‌اش بازدید کرد. این عضو شورای شهر در این برنامه درباره هنرستان موسیقی پسرانه گفت: ساختمان هنرستان موسیقی پیش از این بیمارستان امریکایی‌ها بوده است که بعدها ارتش آن را برای موزیک نظامی می‌گیرد.

 


احمد مسجدجامعی روز گذشته از هنرستان موسیقی پسران و خانه مرحوم عدل در چارچوب برنامه‌های تهران‌گردی‌اش بازدید کرد.
این عضو شورای شهر در این برنامه درباره هنرستان موسیقی پسرانه گفت: ساختمان هنرستان موسیقی پیش از این بیمارستان امریکایی‌ها بوده است که بعدها ارتش آن را برای موزیک نظامی می‌گیرد.
او ادامه داد: سه نسل از این هنرستان در اینجا دیده می‌شوند و بعدها این ساختمان در اختیار پروفسور عدل قرار می‌گیرد که شهریار عدل باستان‌شناس نیز فرزند او بوده است و سپس این مجموعه به نخستین هنرستان موسیقی تبدیل می‌شود. مسجدجامعی افزود: اگر می‌بینید بنای ساختمان شبیه بیمارستان است تعجب نکنید. سپس احمد مسجدجامعی از انبار ساز غیرفعال هنرستان موسیقی بازدید کرد. به گفته مدیر هنرستان موسیقی پسران؛ یکی از مشکلات این هنرستان این است که ساختمان دانشگاه علمی کاربردی نیز در این هنرستان است و اگر بتوان ساختمان دانشگاه را از هنرستان جدا کرد، بسیار عالی می‌شود. همچنین قسمتی از این هنرستان از تئاتر محراب که کنار آن قرار دارد، جدا شده است و اگر بتوان این فضا را به هنرستان بازگردانیم بسیار خوب می‌شود. اجازه هنرستان موسیقی را در سال 1308 گرفتند و مرحوم خالقی رئیس هنرستان موسیقی ملی شد. مسجدجامعی همچنین از اتاق صداخانه و کتابخانه و گنجینه نت این هنرستان بازدید کرد. در ادامه تهران‌گردی این هفته، مسجد جامعی به خانه پرفسور عدل که در حال حاضر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر است رفت. در ادامه، گروه تهران‌گردی، از میدان حسن‌آباد و کاموافروشی‌های آن دیدن کردند. مسجدجامعی درباره مشکلات میدان حسن‌آباد گفت: متأسفانه میدان حسن‌آباد دو مشکل دارد، یکی آنکه بخشی از آن متعلق به شهرداری منطقه 11 و بخشی از آن متعلق به شهرداری منطقه 12 است، بنابراین مدیریت آن دشوار شده است. او ادامه داد: بزودی سعی می‌کنیم مذاکره کنیم تا ساختمان شیشه‌ای بانک ملی که بالای ساختمان میدان حسن‌آباد ساخته شده است، جمع شود. در ادامه تیم تهران‌گردی از خانه قدیمی شیبانی بازدید کردند. گروه تهران‌گردی همچنین از قدیمی‌ترین شیرینی‌فروشی محله «امیریه» و «مشیریه» دیدن کردند. خانه «مینایی» با یک قرن قدمت مقصد بعدی تیم تهران‌گردی مسجدجامعی بود. پدر خانواده، «فرهاد مینایی» است که وکیل دادگستری بوده است، این خانه ثبت ملی شده اما به دلیل ناتوانی وارث خانه در حفظ و نگهداری آن، دختر مرحوم مینایی تقاضا دارد شهرداری یا میراث فرهنگی آن را با قیمت خوب خریداری کند تا بتوانند حفظش کنند.

منبع: ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: