دهمین سالگشت درگذشت استاد «مرتضی ممیز» برگزار شد

1394/9/8 ۱۰:۴۰

دهمین سالگشت درگذشت استاد «مرتضی ممیز» برگزار شد

مراسم دهمین سالگرد درگذشت استاد «مرتضی ممیز» با حضور مجید ملانوروزی، جمال اوبشو، مجید رجبی معمار، دکتر محمد سریر، دکتر علیرضا سمیع‌آذر، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، امیر عبدالحسینی و جمع کثیری از هنرمندان بنام و علاقه‌مندان به هنر، در تالار استاد «جلیل شهناز» خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

انگار همین دیروز بود...

مراسم دهمین سالگرد درگذشت استاد «مرتضی ممیز» با حضور مجید ملانوروزی، جمال اوبشو، مجید رجبی معمار، دکتر محمد سریر، دکتر علیرضا سمیع‌آذر، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، امیر عبدالحسینی و جمع کثیری از هنرمندان بنام و علاقه‌مندان به هنر، در تالار استاد «جلیل شهناز» خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

امرالله فرهادی اجرای مراسمی را که به مناسبت دهمین سالگشت استاد «مرتضی ممیز» و همزمان با هشتادمین سالگرد تولد این هنرمند، برگزار شد بر عهده داشت. فرهادی در ابتدای مراسم با اشاره به نیمه شب چهارم آذر سال 1384 و درگذشت استاد مرتضی ممیز در آن شب سنگین، اظهار داشت: در این 10 سال، هر سال بنیاد ممیز و خانواده محترم استاد، همت کردند و از بزرگان طراحی گرافیک جهان دعوت کردند و نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها و ورک‌شاپ‌هایی را برگزار کردند.

وی با اشاره به هنرمندان خارجی دعوت شده در این 10 سال، به پیر برنارد طراح گرافیک شهیر فرانسوی اشاره کرد که به تازگی درگذشت و یکی از میهمانان این سال‌ها بود و یادش را گرامی داشت.

پس از این سخنان، انوشیروان ممیز، فرزند استاد مرتضی ممیز و مدیر اجرایی «مؤسسه هنری مرتضی ممیز» به سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی به 10 سال گذشته نگاه می‌کنیم واقعاً باورمان نمی‌شود که 10 سال گذشته است و انگار همین دیروز بود که ما شروع به برگزاری نمایشگاه‌ها کردیم. این یک فعالیت گروهی است و همه تلاش می‌کنند تا ما این رویداد را برگزار کنیم؛ از بهروز متین‌صفت، ساعد مشکی، امرالله فرهادی، ابراهیم حقیقی و همه دوستان سپاسگزارم. همچنین از طراح پوستر رویداد امسال، مجید کاشانی متشکرم و باید یک تشکر ویژه داشته باشم از مدیران خانه هنرمندان ایران که در این 10 سال همگی به ما لطف داشتند؛ آقایان غریب پور، جوزانی، سرسنگی و اکنون آقای رجبی معمار که با وجود زمان کمی که داشتیم، همکاری‌های بسیاری با ما داشتند و مثل همیشه خانه هنرمندان به ما کمک کرد و یار دوازدهم ما در برگزاری این رویداد بود. مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، در ادامه این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن خیر مقدم‌گویی به حاضرین، اظهار کرد: استاد بزرگ ما مرتضی ممیز، همانطور که همه شما می‌دانید، نقش ویژه‌ای در هنر معاصر ایران دارند و زمینه‌هایی را در هنر بنیان‌گذاری کردند و به عنوان پدر گرافیک نوین ایران شناخته می‌شوند؛ حتماً خانه هنرمندان ایران، انجمن طراحان گرافیک ایران و سایر فعالین در زمینه هنرهای تجسمی یاد و خاطره ایشان را گرامی خواهند داشت و تلاش می‌کنند که بتوانند در ترویج هنری که این هنرمند پایه‌گذاری کرده در دنیا است، کوشا باشند.

در ادامه این مراسم، جمال اوبشو، رایزن فرهنگی سفارت فرانسه طی سخنانی، اظهار داشت: می‌خواهم سلام ویژه‌ای داشته باشم به مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، مکان زیبایی که امروز پذیرای ما است و مرکزی که من با کمال میل به صورت مداوم به آن رفت و آمد دارم. همچنین سلامی دارم به خانواده ممیز و هیأت مدیره مؤسسه هنری مرتضی ممیز؛ سفیر فرانسه خیلی دوست داشتند که امروز اینجا حضور داشته باشند ولی مشغله مانع از این امر شد؛ از من خواستند که به نمایندگی از ایشان، اینجا حضور داشته باشم و من هم با کمال میل پذیرفتم.

پس از سخنان رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، فیلم کوتاهی از سیف‌الله صمدیان به نمایش درآمد که آسمان و پرواز هواپیمایی در دور دست‌ها را نمایش می‌داد. پس از پایان این مراسم، با حضور مسئولین، هنرمندان و جمع کثیری از علاقه‌مندان، نمایشگاهی از تصویرسازی‌های استاد مرتضی ممیز در نگارخانه استاد «ممیز» خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. نمایشگاه تصویرسازی‌های استاد ممیز و نمایشگاه پوسترهای میشل بووه تا پنجشنبه ۱۲ آذر، همه روزه از ساعت 13 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: روزنامه ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: