پیام موسوی بجنوردی به مجلس بزرگداشت استاد دکتر عباس زریاب خویی

1394/3/23 ۱۲:۵۵

پیام موسوی بجنوردی به مجلس بزرگداشت استاد دکتر عباس زریاب خویی

پیام موسوی بجنوردی به مجلس بزرگداشت استاد دکتر عباس زریاب خویی: به همشهریان و دلبستگان و ارادتمندان استاد زریاب خویی سلام ها و درودهای پی در پی می فرستم و بسیار متأسف و عذرخواهم که توفیق حضور در این مجلس را از دست دادم. شهر خوب خیز خوی، همچون بسیاری دیگر شهرهای خطۀ آذربایجان، در طول تاریخ درخشان تمدن و فرهنگ میهن عزیز ما، به مفاخر فرهنگی و علمی ممتاز و سرفراز بوده، اما بی گمان استاد زریاب نگین بی همتای آن پهنۀ وسیع و گسترده است و بزرگان خوی در برگزاری مجلسی باشکوه برای تجلیل از فرزند یگانه و یکتای سرزمین خود، این گوهر درخشندۀ علم و فرهنگ و انسانیت، بی گمان فضل تقدم دارند.

 

پیام موسوی بجنوردی به مجلس بزرگداشت استاد دکتر عباس زریاب خویی:

به همشهریان و دلبستگان و ارادتمندان استاد زریاب خویی سلام ها و درودهای پی در پی می فرستم و بسیار متأسف و عذرخواهم که توفیق حضور در این مجلس را از دست دادم. شهر خوب خیز خوی، همچون بسیاری دیگر شهرهای خطۀ آذربایجان، در طول تاریخ درخشان تمدن و فرهنگ میهن عزیز ما، به مفاخر فرهنگی و علمی ممتاز و سرفراز بوده، اما بی گمان استاد زریاب نگین بی همتای آن پهنۀ وسیع و گسترده است و بزرگان خوی در برگزاری مجلسی باشکوه برای تجلیل از فرزند یگانه و یکتای سرزمین خود، این گوهر درخشندۀ علم و فرهنگ و انسانیت، بی گمان فضل تقدم دارند.

زریاب خویی بی هیچ گزافه از شگفتی های عالم انسانی بود: هوش سرشار و حافظۀ خارق العاده و پهنۀ وسیع علم و اطلاع در زمینه های گوناگون و گاه دور از هم، از او عالم و دانشمندی ممتاز و برجسته و خاص ساخته بود و اگر فقط آثار منتشرۀ او را در نظر گیریم، جامعیت استاد زریاب کمابیش آشکار خواهد شد، اما زریاب بسیار بیش از آنچه می نوشت می دانست و آن هم درست و تحقیقی و به دور از داوری های سطحی. رویکرد زریاب در هر بحث و پژوهشی محققانه و عمیق و دور از تعصب و جدال های بی حاصل بود. از حیث اخلاقی نیز استاد زریاب نمونه ای ممتاز از تهذیب نفس و حسن خُلق و نیکویی و برکت بود و تواضع او، حاکی از مراتب عالی تقوای علمی بود.

امیدوارم چنین مجلسی، بیش از پیش دلبستگان فرهنگ و تمدن و خوی انسانی را به دقت در سیرۀ علمی استاد زریاب خویی راهبری کند. به روان استاد زریاب خویی درود می فرستم و به سهم خود از دست اندرکاران برگزاری چنین مجلسی سپاسگزاری می کنم.

                                                                                               

                                                                                                       کاظم موسوی بجنوردی

                                                                                              رئیس مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: