دولت به فضای باز فرهنگی اعتقاد دارد

1394/3/16 ۰۹:۳۷

دولت به فضای باز فرهنگی اعتقاد دارد

جنتی: هم اکنون بسیاری از تابوهای گذشته شکسته شده و دولت سعی دارد به مطالبات بحق جامعه پاسخ دهد علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی مشترک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 

جنتی: هم اکنون بسیاری از تابوهای گذشته شکسته شده و دولت سعی دارد به مطالبات بحق جامعه پاسخ دهد

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی مشترک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که سه شنبه در دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور به شمار می‌رود و مجموع تعداد دانشجویان آن بیش از دانشگاه‌های دولتی است.

جنتی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طی سالیان گذشته نقش بسیار مؤثری در ارتقای سطح علمی کشور داشته، هم اکنون به نقطه اوج و شکوفایی خویش رسیده است و به عنوان پشتوانه‌ای ارزشمند و مؤثر کمک مناسب و مطلوبی به فرهنگ کشور می‌کند. وی با اشاره به نیازهای وزارت ارشاد در حوزه‌های مختلف پژوهشی اظهار کرد: با توجه به این موضوع از حضور استادان، هیأت علمی و دانشجویان در این زمینه استقبال می‌شود.

جنتی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی و هنری می‌تواند مجموعه امکاناتش را در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهد. وی ادامه داد: روحیه آزادی و آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد وجود دارد و این همان تفکری است که در دولت نیز هست چرا که اقدام‌های دولت یازدهم بر مبنای باز کردن فضای آزاد است بر همین اساس طی 11 ماه گذشته اثرات این فضای آزاد در قالب‌های مختلف اعم از کتاب، تئاتر، فیلم و غیره مشهود است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم فضا را برای کار و فعالیت فرهنگی باز کرده است گفت: همه کسانی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند می‌توانند دغدغه‌ها و مسائل خود را بیان کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از تابوهای گذشته شکسته شده و دولت سعی دارد به ندای بحق جامعه پاسخ دهد.

جنتی درباره تفاهمنامه همکاری نیز گفت: هدف از این تفاهمنامه ارتقای هم افزایی با دانشگاه آزاد اسلامی است که در زمینه‌های مختلقی همچون برگزاری سمینارها، پروژه‌های مختلف تحقیقاتی، فعالیت‌های نمایشگاهی در عرصه هنر، تبادل تجربیات و دانش، برگزاری کارگاه‌های مشترک، اردوهای سیاحتی و زیارتی و استفاده از کتابخانه‌ها است. در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما بر خلاف بسیاری از تفاهمنامه‌ها اقدام‌های این تفاهم را از مدت‌ها قبل شروع کرده‌ایم.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 70 سالن نمایش فیلم در سراسر کشور دارد و امکان همکاری مطلوب با ارشاد در زمینه نمایش فیلم برای مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مصمم به حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از یکهزار نفر عضو هیأت علمی در زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند و براساس بخشنامه‌ای قرار است در تمامی استان‌ها کمیسیون ویژه‌ای با عنوان زبان و ادبیات فارسی تشکیل شود.

روزنامه ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: