تجلیل از خالق نغمه های ماندگار

1394/3/9 ۱۰:۲۱

تجلیل از خالق نغمه های ماندگار

«دل کندن اگر حادثه‌ای آسان بود/ فرهاد به جای بیستون دل می‌کند» این حکایت هنرمندی است که سالیان سال است موسیقی در تار و پود او رسوخ کرده گویا به مانند فرهاد قصه‌ها موسیقی، شیرین زندگی‌اش شده است. آنچنان که در هفتاد و هشمین بهار زندگی‌اش باردیگر چوب رهبری را به دست می‌گیرد و مانند پدری فرزندان ارکستر را به آغوش می‌کشد.

 

از «فرهاد فخرالدینی» در مراسمی با حضور بزرگان فرهنگ و هنر تجلیل شد

  ندا سیجانی: «دل کندن اگر حادثه‌ای آسان بود/ فرهاد به جای بیستون دل می‌کند» این حکایت هنرمندی است که  سالیان سال است موسیقی در تار و پود او رسوخ کرده گویا به مانند فرهاد قصه‌ها موسیقی، شیرین زندگی‌اش شده است. آنچنان که در هفتاد و هشمین بهار زندگی‌اش باردیگر چوب رهبری را به دست می‌گیرد و مانند پدری فرزندان ارکستر را به آغوش می‌کشد. فرهاد فخرالدینی  طنین صدای سربداران، روزی روزگاری، کیف انگلیسی، بوعلی سینا،امام علی، شهریار و...برای مردم است و این بار در مراسمی که به مناسبت تجلیل از او برگزار شده بود حضور عزیزانی را که در این مراسم شرکت کرده بودند موجب مباهات و افتخار دانست و گفت: باور کنید من خیلی چیزها از شما دوستان  آموختم که خودتان خبر ندارید. در این مراسم که لوریس چکناوریان، احمد پژمان، بیژن کامکار، هوشنگ کامکار، ارسلان کامکار، محمدعلی بهمنی، سالار عقیلی، رضا مهدوی، علی جعفری پویان، علی قمصری، سهراب کاشف، آرش کامور، سیدمحمدحسین مقدس تفرشی، کیوان ساکت، حمید اسفندیاری، حریر شریعت‌زاده و تعداد دیگری از هنرمندان از میهمانان آن بودند، رهبر ارکستر موسیقی ملی کشورمان گفت: نوازندگان ارکستر من را دوست دارند چون من هم قلباً آنها را دوست دارم. هنوز که هنوز است من از رفتار تمام کسانی که با آنها کار می‌کنم سعی می‌کنم چیزهای زیادی یاد بگیرم. من هیچ وقت روزهای سال‌های گذشته را فراموش نمی‌کنم و همه شما را دوست دارم و سپاسگزارم که در چنین روزی برای تجلیل از من در اینجا حضور پیدا کردید.

در مراسم رونمایی آلبوم تصویری «مهرنوازان» و تجلیل از فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر ملی که بعد از‌ظهر پنجشنبه 7خرداد ماه در مجتمع آسمان فرهنگستان هنر برگزار شد  محمد سریر رئیس هیأت مدیره خانه موسیقی در ابتدای برنامه  با مطرح کردن موضوع راه‌اندازی ارکستر موسیقی ملی و ارکستر سمفونیک تهران گفت: برگزاری این مراسم که به بهانه گرامیداشت استاد فرهاد فخرالدینی انجام گرفته، برای من موضوع این هفته‌های اخیر موسیقی کشورمان یعنی راه‌اندازی ارکستر موسیقی ملی و ارکستر سمفونیک تهران را یاد‌آوری کرد. اینکه اصولاً نقش این ارکسترها در جریان فعالیت‌های موسیقایی کشورمان چیست و عموماً ما با راه‌اندازی این ارکسترها چه اهدافی را می‌خواهیم دنبال کنیم. در پاسخ به این سؤال باید گفت عموماً کسانی که نگاه تخصصی به حوزه موسیقی ندارند بر اساس ذائقه‌ای که دارند نسبت به این دو مجموعه موسیقایی نگاه می‌کنند اما برخی‌ها هم این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا ارکستر سمفونیک مهم‌تر است یا ارکستر موسیقی ملی؟ یعنی اینکه کدامیک از این دو مورد بر دیگری می‌تواند اولویت داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره خانه موسیقی افزود: این هنرمند به اعتقاد من اشراف زیادی به حوزه موسیقی و مخاطبان آن دارد. او تاکنون توانسته ذائقه مخاطب ایرانی را به درستی شناسایی کند و به وسیله آن موسیقی ملی را معرفی خواهد کرد که همه از شنیدن آن خوشحال خواهیم شد. در اینجا از دوستان موسیقیدان خودمان هم این را می‌خواهم که به استدلالاتی که به آن اشاره کردم فکر کنند و بر این باور باشند که ما به همه ارکسترها احتیاج داریم. همانطور که ارکسترسمفونیک تهران پشتوانه‌اندیشه ورزی است از سوی دیگر ارکستر موسیقی ملی نیز پیوند دهنده مردم با هویت ملی‌شان است بنابراین هیچ کدام از این دو را نباید از دست داد.

پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم رونمایی که به پاسداشت مقام هنری استاد فرهاد فخرالدینی نیز اختصاص داشت بیان کرد: من این افتخار را داشتم که دانشجوی استاد بودم و هر وقت که با او کلاس درس داشتیم، نقش تأثیرگذار استاد در موسیقی ملی کشورمان را بیشتر می‌فهمیدم. به نظر من استاد فرهاد فخرالدینی حکیم موسیقی ایران است که وجود او در دانشگاه و هنرمندان دیگری چون زنده یاد مشکاتیان، محمدتقی مسعودیه، داریوش صفوت و مجید کیانی غنیمتی برای هر یک از ما دانشجویان بود.

روزنامه ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: