جلد سوم دانشنامه تهران بزرگ؛ سال آینده منتشر می‌شود

1393/11/20 ۰۹:۴۰

جلد سوم دانشنامه تهران بزرگ؛ سال آینده منتشر می‌شود

کار تألیف حدود 900 مقاله از مجموع 5000 هزار مقاله بخش تهران در دانشنامه بزرگ تهران به پایان رسیده و بهار سال آینده، نخستین جلد آن منتشر شود. در سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، "دانشنامه تهران بزرگ" به عنوان اثر برگزیده بخش کلیات معرفی شد و ازسوی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

 

کار تألیف حدود 900 مقاله از مجموع 5000 هزار مقاله بخش تهران در دانشنامه بزرگ تهران به پایان رسیده و بهار سال آینده، نخستین جلد آن منتشر شود.

در سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، "دانشنامه تهران بزرگ" به عنوان اثر برگزیده بخش کلیات معرفی شد و ازسوی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

تألیف دانشنامه تهران بزرگ از سال 1388 در این مرکز آغاز و دو جلد نخست آن که به منطقه شمیرانات اختصاص دارد، اوایل امسال روانه بازار کتاب شد.

علی همدانی(مدیر دانشنامه تهران بزرگ) در این باره گفت: این دانشنامه به منظور تدوین مرجعی موثق و ناظر بر همه جنبه‌های حیات مادی و معنوی تهران بزرگ طراحی شده و پیش‌بینی می‌شود که دربرگیرنده حدود 10 هزار مقاله شامل موضوعات گوناگون از جنبه‌های حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران به ویژه در دویست سال اخیر باشد.

او افزود: دو جلد نخست دانشنامه تهران بزرگ باعنوان "شمیرانات" که زیر نظر آقای "سیدکاظم موسوی بجنوردی"، رییس مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی تألیف شده، مشتمل بر 1300 مقاله پژوهشی درباره جغرافیای طبیعی و تاریخی؛ نهادهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مستقر در شمیران؛ رویدادهای تاریخی و معرفی مفاخر این منطقه است و 58 پژوهشگر نخبه تألیف آن را برعهده داشته‌اند.

مدیر دانشنامه تهران بزرگ اظهار داشت: باتوجه به این‌که چهره شمیران در دهه‌های اخیر به شدت دگرگون شده و آثار تاریخی این منطقه و حتا طبیعت آن به سرعت رو به نابودی می‌رود، ثبت وضعیت کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با گذشت زمان، اهمیت پژوهشی این دانشنامه دو چندان خواهد شد.

علی همدانی با اعلام اینکه دو بخش دیگر دانشنامه تهران بزرگ، شامل محدوده فرمانداری شهر تهران و شهر ری است، افزود: تاکنون کار تألیف حدود 900 مقاله از مجموع 5000 هزار مقاله بخش تهران به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم که در بهار سال آینده، نخستین جلد این بخش نیز منتشر شود.

ایلنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: