آخرین و تازه‌ترین تحقیقات ایرانی در غرفه مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی ارائه می‌شود

1401/2/11 ۱۰:۳۴

آخرین و تازه‌ترین تحقیقات ایرانی در غرفه مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی ارائه می‌شود

بهاره بادافراس، مدیر اجرایی انتشارات مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی گفت: در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با کتاب‌های گوناگونی در حوزه تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و ادبیات، دائرةالمعارف‌ها و مجموعه مقالات حضور خواهیم داشت.

بهاره بادافراس، مدیر اجرایی انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب‌هایی که در غرفه این مرکز در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود، شامل «سپهر مجد»، «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در دوره صفوی»، «خلاصه الاخبار»، «واژگان آذری و فارسی در زبان مردم تبریز»، دو جلدی «قهوه و قهوه‌خانه در ایران و شصت گفتار دیگر»، «فهرست مقالات فارسی در زمینه تحقیقات ایرانی» هستند.

او افزود: کتاب «جنگ‌های صلیبی» و «فضایل بلخ» در آخرین مراحل چاپ است که امیدواریم به نمایشگاه برسد.

مدیر اجرایی انتشارات مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی بیان کرد: دوره کامل شاهنامه، «جغرافیای جامع ایران»، «درباب ادب تازی» و کتاب‌های دیگری است که در نمایشگاه به مخاطبان ارائه می‌شود.

بادافراس گفت: کتاب «سپهر مجد: باستان‌شناسی دنیای ایرانی و سرزمین‌های پیرامون؛ جشن‌نامه دکتر یوسف مجیدزاده» به کوشش سجاد علی‌بیگی، محمدرضا میری و هالی پیتمَن است. سهم چشمگیری از پیشرفت مطالعات باستان‌شناسی در مجامع علمی ایران، از تألیف و ترجمه و تدریس مرهون کوشش‌های دکتر یوسف مجیدزاده است و مؤلفان محترم این مجموعه، به نشانه سپاس و به افتخار مقام علمی ایشان، مقالات خود را به جناب استاد تقدیم کرده‌اند.

او ادامه داد: یوسف مجیدزاده از نسل پرتلاش و خودساخته ایران‌شناسان و باستان‌شناسان ایرانی است که سال‌هاست به چهره‌ای بین‌المللی بدل شده‌است و شهرت جهانی دارد. کمتر باستان‌شناس ایرانی سراغ داریم که یا به طور مستقیم شاگرد مجیدزاده نبوده باشد یا اینکه به واسطه کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌ها یا در فعالیت‌های میدانی از او بسیار نیاموخته باشد.

مدیر اجرایی مرکز دائرةالمعارف اسلامی عنوان کرد: فضایی که برای غرفه ما در نمایشگاه اختصاص دادند، فضای کمی است در حالی که ما علاوه بر چیدن کتاب‌ها باید پذیرای مولفان، محققان و فرهیختگان باشیم. از مسئولان نمایشگاه درخواست دارم که فضای بیشتری در اختیار ما بگذارند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: