پیام تبریک رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به مناسبت انتشار کتاب «اسناد سردار»

1399/9/23 ۱۲:۰۲

پیام تبریک رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به مناسبت انتشار کتاب «اسناد سردار»

کاظم موسوی بجنوری – رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی - طی پیامی انتشارکتاب «اسناد سردار» را به کوشندگان آن ، عنایت الله مجیدی و گلنار کریمی تبریک گفت.

 

دبا: کاظم موسوی بجنوری – رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی - طی  پیامی انتشارکتاب «اسناد سردار» را به کوشندگان آن ، عنایت الله مجیدی و گلنار کریمی تبریک گفت. در متن پیام آمده است:

 

سرکار خانم گلنار کریمی

جناب آقای دکتر عنایت‌الله مجیدی

با سلام، به مناسبت انتشار اسناد سردار از مجموعه اختصاصی مهندس همایون پورسردار لازم است به شما دو استاد موفق تبریک بگویم. مقدمه عالمانه شما و حواشی لازم برای فهم محتوای سند و تکمیل و تصحیح نامها و خواندن اسناد با حروف و اعداد مشکل سیاق و خطوط نستعلیق و تحریری و شکسته و طغرا و سجع مهرها، چنان کار بزرگ و پیچیده‌ای بوده که با دانش و هنر شما دو یار دیرین یکدیگر در طول چهار سال تلاش پیگیر توانسته‌اید این اسناد را برای همۀ مورخین و پژوهشگران قابل استفاده و استناد قرار دهید. به ویژه اینکه این اسناد در بر گیرنده موضوعات مهمی مثل مبایعه‌نامه، مصالحه‌نامه، هبه‌نامه، وقف‌نامه، عقدنامه، استشهاد و استعلام، فرامین، تقاضانامه، استفتاء، گزارش وضعیت و حواله دیوانی است که بازتابنده مناسبات حاکم اقتصادی، اجتماعی و دیوانی دوره قاجار است. از سوی دیگر، این اثر مبارک دو چهره وطن‌دوست و فداکار دوره قاجار را یعنی حسین خان سردار و حسن خان سردار که در رکاب عباس میرزا برای ایران شمشیر زدند و آمادۀ هر نوع فداکاری بودند به مردم ایران شناسانده است. این دو سردار چنان نیک سیرت و شجاع و فداکار بودند که واقعاً لازم بود که همه ایرانیان و به ویژه جوانان، اینان را بشناسند و مورد تحسینشان قرار دهند و یاد و نامشان در تاریخ دوره قاجار حفظ گردد. بدین لحاظ از همت شما و نثر زیبایتان تقدیر و تمجید می‌کنم، و مجدداً این توفیق شما را تبریک می‌گویم.

کاظم موسوی بجنوردی

رئیس مرکز

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: