برپایی سه‌شنبه‌های شفیعی کدکنی در فضای مجازی

1399/8/12 ۱۰:۴۴

برپایی سه‌شنبه‌های شفیعی کدکنی در فضای مجازی

به رغم محدودیت‌های اجباری این روزها که کرونا سبب شده، سه‌شنبه‌های پرطرفدار دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همچنان برقرار باقی می‌ماند، منتها در فضای مجازی و با در نظر داشتن ضرورت‌های این روزها.

 

به رغم محدودیت‌های اجباری این روزها که کرونا سبب شده، سه‌شنبه‌های پرطرفدار دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همچنان برقرار باقی می‌ماند، منتها در فضای مجازی و  با در نظر داشتن ضرورت‌های این روزها. سه‌شنبه‌هایی که سال‌هاست با حضور محمدرضا شفیعی کدکنی میزبان دانشجویان و حتی علاقه‌مندانی خارج از این دانشکده و رشته است؛ آنهایی که به هر ترتیبی تلاش می‌کنند کلاس را از دست ندهند، حتی اگر شده به قیمت نشستن روی زمین و صرف نظر کردن از کلاسی دیگر!

این خبر که به سرعت در فضای مجازی بازنشر شده، به نقل از صفحه اینستاگرام شفیعی کدکنی است، هرچند که یکی از شاگردان او هم اطلاعات کوتاهی در همین زمینه در کانال تلگرامی این ادیب و پژوهشگر نوشته است. در صفحه اینستاگرام با این مضمون که کلاس سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود، آمده: «بسیار خرسندیم که باز بر سر قصه شدیم و صدای فضیلت خاموش نماند. با اجابت جناب استاد، از هفته جاری کلاس‌های سه‌شنبه به صورت مجازی برای همه افراد برقرار خواهد شد. با صلاحدید ایشان این جلسه‌ها تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد.»  آن طور که در این اطلاعیه کوتاه آمده، محور همه سه‌شنبه‌ها هم «سبک شناسی نظم» خواهد بود و به علاقه‌مندان نیز وعده داده شده که: «هر سه‌شنبه فایل صوتی کلاس حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در کانال تلگرام منتشر می‌شود. فایل صوتی در کانال می‌ماند و هر زمانی در دسترس شماست.» برخلاف آنچه که این روزها و به دنبال انتقال بخشی از برنامه‌های فرهنگی- هنری به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم خبری از پخش آنلاین کلاس نیست و تنها صوت هر جلسه در صفحه اینستاگرام قرار می‌گیرد که البته برای علاقه‌مندان همین مورد هم غنیمت است. اطلاعیه مندرج در کانال تلگرامی منتسب به این چهره ادبی هم تفاوتی با چند سطری که خواندید ندارد، در آن خطاب به علاقه‌مندان این طور آمده که در آینده اطلاعاتی درخصوص نحوه پرسش شرکت کنندگان در هر جلسه منتشر می‌شود. گذشته از گفته‌های دیگر بزرگان عرصه ادبیات درباره شفیعی کدکنی و کارهایی که در ارتباط با این بخش از فرهنگ‌مان انجام داده، او میان دانشجویان هم طرفداران زیادی دارد؛ آنقدر که حتی مسئولان دانشگاه هم می‌دانند که درباره این کلاس بخصوص نباید به محدودیت‌های معمول متوسل شوند؛ بنابراین سال‌هاست ورود برای عموم علاقه‌مندان به کلاس او آزاد  است. طی ماه‌های گذشته از شفیعی کدکنی، پیشکسوت عرصه ادبیات که بیشتر از نیم قرن از تدریس او در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران می‌گذرد، مجموعه شعری با عنوان «طفلی به نام شادی» منتشر شده، کتابی که شامل پنج دفتر «شعری زیرِ همین آسمان» و «روی همین خاک»، «هنگامه شکفتن و گُفتن»، «از همیشه تا جاودان»، «شیپورِ اطلسی‌ها» و «در شبِ سردی که سُرودی نداشت» می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: