محمدجعفر یاحقی: تلاش کنیم زبان فارسی بین‌المللی شود

1393/6/15 ۱۱:۵۵

محمدجعفر یاحقی: تلاش کنیم زبان فارسی بین‌المللی شود

‌محمدجعفر یاحقی گفت: باید تلاش کنیم تا زبان فارسی به یک زبان بین‌المللی و زبان علم تبدیل شود؛ همان‌ط‌ور که پیشنهادهایی از سوی مقام معظم رهبری به مجلس و دولت مطرح شده است. این عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به راهکارهای پاسداشت زبان فارسی گفت: برای پاسداشت زبان فارسی، برگزاری گردهمایی‌ها، چاره‌اندیشی، تحقیقات و پژوهش الزامی است. همچنین عمومیت دادن آن از طریق به‌کارگیری نسل جوان و دانشجویان و تشویق علاقه‌مندان مؤثر است، بنابراین استعدادها از این طریق کشف و شناسایی می‌شوند.

 

‌محمدجعفر یاحقی گفت: باید تلاش کنیم تا زبان فارسی به یک زبان بین‌المللی و زبان علم تبدیل شود؛ همان‌ط‌ور که پیشنهادهایی از سوی مقام معظم رهبری به مجلس و دولت مطرح شده است.

این عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به راهکارهای پاسداشت زبان فارسی گفت: برای پاسداشت زبان فارسی، برگزاری گردهمایی‌ها، چاره‌اندیشی، تحقیقات و پژوهش الزامی است. همچنین عمومیت دادن آن از طریق به‌کارگیری نسل جوان و دانشجویان و تشویق علاقه‌مندان مؤثر است، بنابراین استعدادها از این طریق کشف و شناسایی می‌شوند.

او در ادامه اظهار کرد: برای ترویج زبان فارسی باید این نیاز احساس شود و در وزارت آموزش و پرورش طوری برنامه‌ریزی شود که کودک از همان ابتدا این ضرورت را حس کند.

یاحقی همچنین گفت: نکته دیگر این است که ادبیات فارسی باید به‌روز شود تا رغبت نسل نو را برانگیزد که نگاه‌ها به سوی ارزش‌های نو هدایت شود و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: باید مسائل مربوط به زبان و ادب فارسی را جدی گرفت و مسئولان و محققان باید با برنامه‌ریزی دقیق تلاش کنند تا بهره‌وری و دستاورد کار غنی و قوی‌تر شود.

او همچنین با اشاره به ضرورت برپایی همایش‌هایی برای زبان و ادبیات فارسی گفت: لزوم برپایی همایش‌ها، برنامه‌ریزی‌های کلان و بلندمدت برای حفظ و احیا و گسترش زبان فارسی است. البته این امر باید توسط وزارت علوم و دولت و شورای انقلاب فرهنگی انجام شود که تمهیداتی در این زمینه اندیشیده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: