مهدی محقق: جوانان باید اساتید برجسته ایرانی را الگوی زندگی خود قرار دهند

1393/5/14 ۱۱:۱۵

مهدی محقق: جوانان باید اساتید برجسته ایرانی را الگوی زندگی خود قرار دهند

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه ایران دارای اساتید برجسته علم و دانش بوده و هست، تاکید کرد: جوانان ایرانی باید آنان را الگوی زندگی خود قرار دهند. مهدی محقق، در آیین تجلیل از مقام علمی مرحوم دکتر حسن احمدی گیوی از اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی افزود: احمدی یکی از اساتید طالب علم و دانش و فردی موثر در زبان و ادبیات فارسی بود.

 

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه ایران دارای اساتید برجسته علم و دانش بوده و هست، تاکید کرد: جوانان ایرانی باید آنان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

مهدی محقق، در آیین تجلیل از مقام علمی مرحوم دکتر حسن احمدی گیوی از اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی افزود: احمدی یکی از اساتید طالب علم و دانش و فردی موثر در زبان و ادبیات فارسی بود.

وی با اشاره به الگوبرداری برخی جوانان از بازیگران خارجی گفت: جای تاسف دارد که برخی از جوانان، از چنین برجستگان ایرانی دارای علم و دانش غافل بوده و با آنان آشنایی ندارند.

وی تاکید کرد: جوانان باید سیره چنین اساتیدی را الگوی زندگی خود قرار دهند و از آنان برای زندگی خود درس بگیرند.

محقق با یادآوری اینکه تاکنون مراسم تجلیل از 129 استاد برجسته ایرانی برگزار شده است، یکی از اهداف برگزاری چنین آیین هایی را معرفی هرچه بیشتر اساتید ایرانی و آشنای قشر جوان با آنها عنوان کرد.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: در برخی از کشورهای خارجی همانند فرانسه، دیپلم دبیرستان را به کسی نمی دهند مگر آنکه هشت هزار صفحه از ادبیات کلاسیک را خوانده باشد؛ آیا دیپلمه های ما تاکنون دو صفحه از شاهنامه فردوسی، مولانا و یا سعدی را مطالعه کرده اند؟

مرحوم دکتر حسن احمدی گیوی، متولد اول بهمن 1306 در گیوی خلخال، ضمن تالیف بیش از 50 جلد کتاب در زمینه ادبیات فارسی و بیش از چهار دهه فعالیت پژوهشی در مؤسسه لغت نامه دهخدا و همچنین تدریس در دانشگاه های متعدد زبان و ادبیات فارسی، نگارش 24 جلد از 222 جلد مجموعه لغت نامه دهخدا را انجام داد.

«آیین پژوهش و مرجع شناسی» ، «از فن نگارش تا هنر نویسندگی» ، «دستور تطبیقی زبان ترکی و فارسی» ، «دستور تاریخی فعل» ، «شوریده و بی قرار» ، «ادب و نگارش» و «گزیده اشعار و مقالات دهخدا» از جمله آثار وی هستند.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: