شیفت شب کتابخانه ملی به ساختمان قدیمی آن منتقل می‌شود

1393/5/11 ۱۱:۳۹

شیفت شب کتابخانه ملی به ساختمان قدیمی آن منتقل می‌شود

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قصد دارد با هدف تامین نیاز متقاضیان شیفت شب، ساختمان قدیمی خود را در خیابان 30 تیر تهران شبانه‌روزی کند. مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از دستور سیدرضا صالحی امیری رئیس این سازمان برای شبانه‌روزی شدن ساختمان قدیمی آن واقع در خیابان 30 تیر تهران با هدف تامین نیاز مراجعان کتابخانه ملی خبر داد.

 

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قصد دارد با هدف تامین نیاز متقاضیان شیفت شب، ساختمان قدیمی خود را در خیابان 30 تیر تهران شبانه‌روزی کند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از دستور سیدرضا صالحی امیری رئیس این سازمان برای شبانه‌روزی شدن ساختمان قدیمی آن واقع در خیابان 30 تیر تهران با هدف تامین نیاز مراجعان کتابخانه ملی خبر داد.

غلامحسین صفری با یادآوری پیشینه این ساختمان و کاربری آن در حال حاضر، به خبرنگار مهر گفت: چند سال بعد از انتقال کتابخانه ملی از ساختمان قدیم آن که در خیابان 30 تیر بود، به ساختمان جدید در تپه‌های عباس‌آباد، بخشی از ساختمان قدیم طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت علوم منعقد شد، تبدیل به موزه علم و فناوری شد و از یکی دیگر از طبقات آن هم تا چند سال پیش به عنوان بخشی از مخازن اسناد سازمان استفاده می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان استفاده از شیفت شب کتابخانه ملی بسیار اندک و در حد 8، 9 نفر بوده است، افزود: تصمیم بر این شد که اگر بناست کتابخانه ملی تعدادی مراجعه کننده محدود اما ثابت و 24 ساعته داشته باشد، یک تالار مطالعه عمومی در ساختمان قدیم این سازمان راه‌اندازی و شیفت شب به آنجا منتقل شود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اضافه کرد: این دستور آقای صالحی امیری است و ما هم در حال فراهم کردن مقدمات برای انتقال بخشی از منابع و تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی شیفت شب کتابخانه ملی در ساختمان 30 تیر هستیم.

صفری ادامه داد: بر این اساس و با توجه به اینکه این ساختمان از مخازنی با وسعت مناسب برخوردار است، ساختمان 30 تیر به سالن قرائتخانه کتابخانه ملی تبدیل خواهد شد. این کار به احتمال زیاد تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید و تالار شبانه‌روزی مطالعه و در واقع قرائتخانه ما زمستان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

خبرگزاری مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: