دکتر صالحي اميري: مراكز آرايشي تهران 25 برابر كتابفروشي‌هاست

1394/12/17 ۰۹:۵۳

 دکتر صالحي اميري: مراكز آرايشي تهران 25 برابر كتابفروشي‌هاست

رئيس کتابخانه ملي با بيان اين‌که ميزان مراکز آرايشي در تهران 25 برابر کتاب‌فروشي‌ها است گفت: بايد در فضاي بعد از برجام به توسعه فرهنگي بينديشيم.

 


رئيس کتابخانه ملي با بيان اين‌که ميزان مراکز آرايشي در تهران 25 برابر کتاب‌فروشي‌ها است گفت: بايد در فضاي بعد از برجام به توسعه فرهنگي بينديشيم.

 در آيين گرامي‌داشت دوازدهمين سالگرد تاسيس نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور که 16 اسفندماه برگزار شد سيدرضا صالحي اميري رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران در سخناني گفت: در دو سال گذشته که آقاي مختارپور مديريت نهاد را در دست دارند در مقايسه با 12 سال پيش از آن يکي از پرافتخارترين، باعزت‌ترين و شکوفاترين دوره‌ها بود. اميدوارم سال 95 شاهد شکوفايي بيشتر اين مجموعه باشيم. متاسفانه شش‌هزار انسان گمنام ولي خوشنام که در کتابخانه‌ها کار مي‌کنند در وضعيت بدي از نظر معيشت به سر مي‌برند. کاش اوضاع بهتر شود و شاهد توسعه کتاب‌خواني در ايران باشيم. رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي در پايان گفت: راه نجات، تبليغات و سخنراني نيست. ما بايد در فضاي بعد از برجام به توسعه فرهنگي بينديشيم. متاسفانه در تهران ميزان مراکز آرايشي 25 برابر کتاب‌فروشي‌ها است. تا شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مجلس و ساير سياست‌گذاران در نگرش خود تغيير ايجاد نکنند وضع همين خواهد بود. نهال فرهنگ سبز است اما به آبياري نياز دارد. همچنين محمد اللهياري معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خواني نهاد کتابخانه‌ها با بيان اين‌که به ارائه شرح فعاليت‌هاي نهاد نيازي نيست در اين‌باره گفت: در 20 ماه گذشته به گفته آقاي مختارپور (دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي) که گفتند بايد کاري کنيم نهاد به ساختمان شيشه‌اي تبديل شود در تمام سطوح همه کارمندان از آن‌چه گذشته است مطلع شدند. در همين راستا تا هفته گذشته ??هزار مکاتبه الکترونيک صورت گرفته است و ما از دغدغه همکاران مطلع شده‌ايم. حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي ولي‌ فقيه در دانشگاه‌ها نيز در سخناني گفت: در اين فضا عطر معنويت حس‌مي‌شود؛ من هم به اميد کسب نورانيت در اين‌جا حاضر شدم. خداوند به شما توفيق عنايت کرده که با کتاب زندگي کنيد. برخي عمر خود را با فلزات بي‌روح، چوب، خاک و ... زندگي مي‌کنند که البته آن‌ها در جاي خود اهميت دارند. اما شما تمام عمر خود را با کتاب مي‌گذرانيد. رئيس نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاه‌ها با اشاره به آيه قرآن که خداوند در آن به قلم قسم خورده است، بيان کرد: کتابدار مي‌تواند منبع فيض خدا باشد. معيشت شما سخت مي‌گذرد اما شما مي‌توانيد به دل جوانان کتاب‌خوان ورود و گوهرها را شناسايي کنيد. حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان در پايان افزود: پول زيادي براي هديه دادن گل هزينه مي‌کنيم. چه بهتر است در اين زمان عيد هديه دادن کتاب را رواج دهيم و عيدي‌هايمان را لاي کتاب به ديگران بدهيم.

عليرضا مختارپور دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور هم در اين مراسم گفت: اين دومين سالي است که مراسم سال‌روز تاسيس نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور برگزار مي‌شود و حالا آرام آرام نهاد به شان خود و کارمندانش رسيده است و اين شان تثبيت مي‌شود. در سالي که گذشت کارهايي انجام شده که همه از آن اطلاع دارند. مهمترين آن‌ها موضوع مغفول‌مانده پرداخت نشدن نيم درصد شهرداري بود که تا حدي حل شده است؛ تا حدي که در اين سال بيش از بودجه اصلي نهاد، از نيم درصد شهرداري درآمد داشتيم. البته اين راه ادامه دارد.

دبير کل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي درباره فعاليت‌هاي نهاد درباره کتابداران اظهار کرد: منابع جديد خريداري و نظرسنجي از مردم انجام شد. خوشبختانه امسال نقش کتابداران در انتخاب منابع پررنگ بود و سطح مطالعاتي کتابداران ارتقا پيدا کرد. تا حدي ارتباط بين نهاد و کتابداران قوي بود که حرف آن‌ها با عالي‌ترين سطح تصميم‌گيري ستاد فقط 10 دقيقه فاصله دارد.

منبع:  ايسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: