دولت، پرچمدار دسترسی آزاد به اطلاعات است

1396/5/7 ۰۹:۵۶

دولت، پرچمدار دسترسی آزاد به اطلاعات است

صالحی امیری در دیدار با امام جمعه زنجان: شروط ایران در مذاکرات با مقامات عربستان سعودی برای برگزاری حج عزتمندانه زائران ایرانی پذیرفته شده است




صالحی امیری در دیدار با امام جمعه زنجان: شروط ایران در مذاکرات با مقامات عربستان سعودی برای برگزاری حج عزتمندانه زائران ایرانی پذیرفته شده است

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخر هفته خود را به سفر به زنجان اختصاص داد و ضمن دیدار با مقامات و مسئولان این استان، در جمع خبرنگاران زنجانی هم حضور یافت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران به راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور اشاره کرد و گفت: پرچمداری دسترسی آزاد به اطلاعات از افتخارات دولت تدبیر و امید است. سیدرضا صالحی امیری افزود: ما در جامعه بازی زندگی می‌کنیم که همه جریان‌ها می‌توانند در آن آزادانه اظهار نظر کنند. وی ادامه داد: معتقدیم فضای اجتماعی کشور برای اظهار نظر همه گروه‌ها از جمله صاحبان فکر، اندیشه، قلم و هنر باید باز باشد.
صالحی امیری اظهار کرد: هر گونه ایجاد فراخوان و اظهارنظر در فضای مجازی برای رساندن پیام به مسئولان فاقد هر گونه مشکلی است و ما از آن استقبال می‌کنیم. وی افزود: امروز در حوزه سینما و هنر یک نظام تعریف شده و معینی مستقر است و مداخلات عوامل بیرونی در این حوزه به صفر رسیده است، حتی شخص وزیر هم در سیاست‌هایی که خودمان آن را تدوین و تصویب کردیم مداخله نخواهد کرد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه سینما، شوراهای رسمی تعریف شدند که مسئولیت صدور مجوزهای ساخت و نمایش را دارند، گفت: در حوزه موسیقی، تئاتر و سایر حوزه‌های تخصصی وضعیت همین گونه است.
وی به بررسی و بازنگری فیلم‌های توقیفی برای اعمال اصلاحات اشاره کرد و افزود: از مجموعه این فیلم‌ها تاکنون سه فیلم مجوز برای اکران گرفتند و  چنانچه کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان همکاری لازم را با سازمان سینمایی انجام دهند می‌توانند با اعمال اصلاحات لازم منطبق با ضوابطی که در چارچوب‌های رسمی اعلام شده است مجوز لازم را اخذ کنند.
افزایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به 80 هزار باب
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین گفت: در زمان حاضر 23 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور فعال هستند و بر اساس برنامه ششم قرار است تعداد این کانون‌ها به 80 هزار باب یعنی به تعداد مساجد کشور افزایش پیدا کند. صالحی امیری اظهار کرد: تبدیل مساجد به قطب‌های فرهنگی از اهداف مهم تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری است، چرا که معتقدیم مسجد در هر کوچه و محله و شهر می‌تواند محور فعالیت‌های فرهنگی باشد. وی به ضرورت توسعه کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر بیش از سه هزار و 300 کتابخانه عمومی فعال در سطح کشور وجود دارد اما نیازهای کشور بسیار بیشتر از این میزان است.
زنجان استان کریمان
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین در مراسم افتتاح خیریه مهرآفرین گفت: زنجان استان کریمان است چراکه کسانی که به خیریه‌ها در این شهر کمک می‌کنند از کرامت بالایی برخوردار هستند. انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه که بیش از 10 سال از تأسیس آن سپری شده است، حامی مستمر بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان بوده و کلینیک تخصصی و مجهز آن بیش از 2 سال است که فعالیت خود را در زمینه تشخیص و درمان سرطان به صورت رایگان آغاز کرده است.
ضرورت توجه به فرهنگ رضوی
سید رضا صالحی‌امیری همچنین در آیین پایانی همایش کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی اظهار کرد: آنچه ما به آن نیاز داریم بازگشت به فرهنگ اهل بیت(ع) است.
وی با اشاره به اینکه وقتی ما در شعاع کرامت اهل بیت(ع) قرار می‌گیریم، از بدی‌ها دور می‌شویم، تصریح کرد: در زنجان ارادت به امام حسین(ع) بسیار است.
دیدار با امام جمعه زنجان
صالحی امیری همچنین در دیدار با امام جمعه زنجان گفت: شروط جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با مقامات عربستان سعودی برای برگزاری حج عزتمندانه زائران ایرانی پذیرفته شده است.  
صالحی امیری در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان این مطلب گفت: برای برگزاری حج امسال همه امکانات بسیج شده‌اند. در این دیدار آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان بیان کرد: توجه به منافع ملی و تقویت نظام جمهوری اسلامی همواره باید مورد نظر مسئولان قرار بگیرد. وی ضمن قدردانی از زحمات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد مراسم حج امسال با حفظ عزت و کرامت ایرانیان برگزار شود.

 

منبع: ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: