40 اثر تاریخی ایران در انتظار ثبت جهانی

1393/4/31 ۱۱:۲۸

40 اثر تاریخی ایران در انتظار ثبت جهانی

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر 40 پرونده ایران در انتظار ثبت جهانی است که برای این آثار باید امکانات گردشگری ایجاد کرد. محمد حسن طالبیان در جلسه معاونین میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابیان اینکه برای توسعه گردشگری کشور باید از امتیاز آثار ثبت جهانی بهره برداری کرد، یادآور شد: ایجاد مسیرهای گردشگری فرهنگی بدون همکاری و مشارکت معاونت گردشگری امکانپذیر نیست.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر 40 پرونده ایران در انتظار ثبت جهانی است که برای این آثار باید امکانات گردشگری ایجاد کرد.

محمد حسن طالبیان در جلسه معاونین میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابیان اینکه برای توسعه گردشگری کشور باید از امتیاز آثار ثبت جهانی بهره برداری کرد، یادآور شد: ایجاد مسیرهای گردشگری فرهنگی بدون همکاری و مشارکت معاونت گردشگری امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای جدید گردشگری باید با روند ثبت جهانی آثار تاریخی و فرهنگی کشور همسو باشد، در حال حاضر میراث طبیعی و بحث اکوتوریسم به ویژه بیابان گردی در دنیا مطرح است و ما می خواهیم بدون آسیب زدن به طبیعت از این ظرفیت برای تعریف مقاصد جدید گردشگری استفاده شود.

معاون گردشگری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید منابع و ظرفیت های فرهنگی و تاریخی را به جاذبه گردشگری تبدیل کرد، افزود: در صورتی که منابع میراث فرهنگی به صورت مکتوب و مدون در اختیار معاونت گردشگری قرار گیرد، معرفی این آثار به طور جدی در دستور کار ما قرار می گیرد.

مرتضی رحمانی موحد ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هم در این مسیر ملزم به معرفی آثار تاریخی و ایجاد بسته های سفر متناسب با ذائقه های مختلف هستند.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه دفتر برنامه ریزی این معاونت آمادگی معرفی و طراحی مقاصد جدید گردشگری را دارد، یادآور شد: مسیرهای متفاوت گردشگری در این معاونت طراحی شده و روز 5 مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری از این مسیرها رونمایی خواهد شد.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی وی تاکید کرد: مبحث کویر یکی از محورهای اصلی نمایشگاه گردشگری امسال است و نگاه متفاوت و خاصی به این مقوله شده است.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه راهنمایان تور در چرخه گردشگری دارای ارزش بسیار زیادی است، یادآور شد: نحوه ارزیابی و نامگذاری خانه های تاریخی که تغییر کاربری داده می شوند یکی از مصادیق همکاری معاونت گردشگری و میراث فرهنگی است.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: