یازدهمین جلد از فهرست مقالات فارسی منتشر شد

1397/12/11 ۰۹:۳۱

یازدهمین جلد از فهرست مقالات فارسی منتشر شد

یازدهمین جلد از فهرست مقالات فارسی در زمینۀ تحقیقات ایرانی به کوشش ایران‌ناز کاشیان، توسط انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد. مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی) تاکنون مجلدات هفتم تا دهم فهرست مقالات فارسی در زمینۀ تحقیقات ایرانی را تدوین و منتشر کرده است. اکنون مجلد یازدهم این مجموعه را به محضر جامعۀ فرهنگی و اهل تحقیق تقدیم می‌دارد. این مجلد حاوی مشخصات کتاب‌شناختی 12363 مقاله از مقاله‌های منتشر شده بین سالهای 1391 تا 1393ش است.

 

 دبا: یازدهمین جلد از فهرست مقالات فارسی در زمینۀ تحقیقات ایرانی به کوشش ایران‌ناز کاشیان، توسط انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد.

مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی) تاکنون مجلدات هفتم تا دهم فهرست مقالات فارسی در زمینۀ تحقیقات ایرانی را تدوین و منتشر کرده است. اکنون مجلد یازدهم این مجموعه را به محضر جامعۀ فرهنگی و اهل تحقیق تقدیم می‌دارد. این مجلد حاوی مشخصات کتاب‌شناختی 12363 مقاله از مقاله‌های منتشر شده بین سالهای 1391 تا 1393ش است.

ضروری است به‌ اطلاع علاقه‌مندان و مشتاقان این نوع آثار برساند که کار فهرست‌نویسی مقالات منتشر شده در نشریات ادواری سالهای 1392 تا 1396ش، بالغ بر 5000 مدخل و مقالات مندرج در مجموعه‌ها، ارج‌نامه‌ها، سالنامه‌ها و... ، 1391 تا 1396ش، نزدیک به 7000 مدخل به پایان رسیده است که به زودی به عنوان مجلد دوازدهم انتشار خواهد یافت. انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی خوشحال است که انتشار این مجلد با هشتمین سالگرد درگذشت استاد ایرج افشار همزمان شده است.

فهرست مقالات فارسی یکی از نخستین و ضروری ترین ابزارهای هر پژوهشگری است که بخواهد در زمینۀ مطالعات ایرانی پژوهش یا جستجو کند.

امیدواریم یاری‌های گسترده‌تر همۀ دوستداران استاد افشار و رهروان راه او، این اثر ملی و متعلق به همۀ فارسی زبانان و ایران‌پژوهان را پر بارتر، کامل‌تر و ارزشمندتر از پیش کند.

 

           

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: