گزیده گفت‌وگوهای محمود دولت‌آبادی در یک کتاب منتشر می‌شود.

1396/2/10 ۱۰:۱۵

گزیده گفت‌وگوهای محمود دولت‌آبادی در یک کتاب منتشر می‌شود.

کتابِ «این گفت و سخن‌ها...» در سی صد و هشتاد صفحه‌ تدوین شده است. این اثر مجموعه‌ای‌ست از بیست و چهار مصاحبه‌ی او با روزنامه‌نگاران که در نشریه‌های مختلف طی دو دهه‌ی گذشته منتشر شده است.

 
 

 
 کتابِ «این گفت و سخن‌ها...» در سی صد و هشتاد صفحه‌ تدوین شده است. این اثر مجموعه‌ای‌ست از بیست و چهار مصاحبه‌ی او با روزنامه‌نگاران  که در نشریه‌های مختلف طی دو دهه‌ی گذشته منتشر شده است.

این گفت‌وگو‌ها در  نشریه‌های تجربه، اعتماد، یادآور، شرق و... در سال‌های مختلف انجام شده است. در این گفت‌و‌گوها دولت‌آبادی از مسائل مختلفی حرف زده است. از ماجراهای مختلفِ نوشته‌شدن و انتشارِ رمان‌های مشهورش مانندِ «جای خالی سلوچ»، «کلیدر» و... تا نگاه‌های سیاسی‌اش در دوره‌های مختلف نسبت به پدیده‌های گوناگون مانند انتخابات. از سانسور گفته تا ماجرای پیچیده‌ی انتشار زوالِ کلنل. از خاطراتِ زندان‌اش گفته تا تجربه‌های‌اش در تئاتر و سینما در مقامِ بازیگر وهم‌چنین از  سانسور و زندگی شخصی‌اش و البته روزگاری که از سر گذرانده است. این بیست و چهار مصاحبه تنوع موضوعی  بالایی دارد و چیدمان‌شان طوری‌ست که بتواند وجوهِ مختلف کار و زندگی این نویسنده‌ی مهم را برای مخاطبان‌اش نمایش دهد.

«از این گفت و سخن‌ها...» را نشرِ چشمه در روزهای نمایشگاه منتشر خواهد کرد.


کتاب‌های«بنی‌آدم» و «آن مادیان سرخ یال» از آخرین کتاب‌های منتشر شده این نویسنده مطرح ایرانی است. «بنی‌آدم» شامل شش داستان کوتاه است که به ترتیب «مولی و شازده»، «اسم نیست»، «یک شبِ دیگر»، «امیلیانو حسن»، «چوب خشکِ بلوط» و «اتفاقی نمی‌افتد» نام دارند.  همچنین کتاب «آن مادیان سرخ یال» اثری است نیمه تاریخی، نیمه اسطوره‌ای در شرح احوال «اِمرءُ القیس» شاعر نامدار یمانی - عرب و سراینده یکی از هفت قصیده «معلقات سبعه» که از برترین شاهکارهای شعر دوران جاهلیت عرب شمرده می‌شود. متن این اشعار را در گذشته به خاطر فصاحت و بلاغت بی‌نظیرشان از دیوار خانه کعبه آویخته بودند و از این جهت، پرداختن به چنین مباحثی می‌تواند برای خواننده بسیار جذاب و خواندنی باشد

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: