ویژه نامه مرثیه پژوهی در جستارهایی در میراث اسلامی

1393/4/15 ۱۲:۲۸

ویژه نامه مرثیه پژوهی در جستارهایی در میراث اسلامی

دفتر ششم جستارهایی در میراث اسلامی شامل مجموعه مقالات، یادداشت‌ها، اسناد و متون تحت عنوان ویژه نامه مرثیه پژوهی منتشر شده است. کتاب حاضر، مجموعه‌ای است از مقالات، یادداشت‌ها و اسناد و موضوعات مربوط به میراث دوره اسلامی،‌با محوریت مرثیه پژوهی که توسط رحیم نیکبخت تألیف شده است.

 

دفتر ششم جستارهایی در میراث اسلامی شامل مجموعه مقالات، یادداشت‌ها، اسناد و متون تحت عنوان ویژه نامه مرثیه پژوهی منتشر شده است.

کتاب حاضر، مجموعه‌ای است از مقالات، یادداشت‌ها و اسناد و موضوعات مربوط به میراث دوره اسلامی،‌با محوریت مرثیه پژوهی که توسط رحیم نیکبخت تألیف شده است.

پیدایش ادبیات مرثیه ترکی در رثای سالار شهیدان و شهدای کربلا و آذربایجان و اران ایران جمهوری فعلی آذربایجان به آغاز رواج تشیع در آنجا باز می‌گردد. این ادبیات ایرانی در این خطه همزمان با تلاش صفویان برای دستیابی به قدرت، اولین نمونه‌های خود را ارائه داده است ضمن اینکه ادبیات مکتوب ترکی در دامان فرهنگ و تمدن ایرانی قدم به عرصه وجود گذاشته است. ادبیات مرثیه بیش از هفتاد درصد ادبیات مکتوب ترکی آْذری را تشکیل می دهد و برای نشان دادن عمق و ارتباط آذربایجان و اران و زبان آن با ایران و هویت ایرانی گویاترین گواه است.

فهرست مطالب کتاب به این شرح است:

پژوهش‌ها

میراث ماندگار

گزارش و مصاحبه

معرفی کتاب

مرثیه سرایان

«جستارهایی در میراث اسلامی (مجموعه مقالات، یادداشت ها، اسناد و متون): دفتر ششم (ویژه نامه مرثیه پژوهی)» تألیف رحیم نیکبخت در 496 صفحه از سوی انتشارات سفیراردهال در سال 93 منتشر شده است.

شماره ثبت این کتاب در کتابخانه شماره یک مجلس شورای اسلامی 511462 می‌باشد.

کتابخانه مجلس شورای اسلامی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: