نمایش 70 ترجمه فارسی از کلام‌الله در نمایشگاه قرآن

1393/4/14 ۱۳:۳۰

نمایش 70 ترجمه فارسی از کلام‌الله در نمایشگاه قرآن

مدیر کمیته بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از معرفی و نمایش 70 ترجمه از قرآن کریم به زبان فارسی به همراه شرح زندگی علمی مترجمان آن، معرفي بیش از 130 تفسیر قرآن کریم که توسط مفسران شیعه نگاشته شده، معرفی 20 مصحف نفیس و معرفی 15 قرن تفسیر نویسی فقهای شیعه بر قرآن کریم در این خبر داد. غلامرضا نوعی به تشریح فعالیت‌های بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت:در این دوره از نمایشگاه تلاش شده مجموعه متنوعی از آثار برجسته حوزه علوم و معارف قرآنی که برای گروه‌های علمی، محققان، استادان و دانشجویان حوزه علوم و معارف قرآن قابل استفاده باشد، به صورت کاملا علمی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

 

مدیر کمیته بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از معرفی و نمایش 70 ترجمه از قرآن کریم به زبان فارسی به همراه شرح زندگی علمی مترجمان آن، معرفي بیش از 130 تفسیر قرآن کریم که توسط مفسران شیعه نگاشته شده، معرفی 20 مصحف نفیس و معرفی 15 قرن تفسیر نویسی فقهای شیعه بر قرآن کریم در این خبر داد.

غلامرضا نوعی به تشریح فعالیت‌های بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت:در این دوره از نمایشگاه تلاش شده مجموعه متنوعی از آثار برجسته حوزه علوم و معارف قرآنی که برای گروه‌های علمی، محققان، استادان و دانشجویان حوزه علوم و معارف قرآن قابل استفاده باشد، به صورت کاملا علمی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به جنبه نمایشگاهی این بخش، سعی کردیم بیشتر بر جذابیت‌های بصری و ساده‌سازی مفاهیم علمی برای عموم مردم تکیه کنیم و در کنار آن بهره‌گیری از  نظرات استادان برجسته حوزه و دانشگاه در داخل و خارج نیز بر نگاه علمی و آکادمیک این بخش افزوده است.

نوعی با اشاره به برنامه‌های این بخش در جمع خبرنگاران گفت: در قسمتی از این بخش، معرفی ترجمه فارسی قرآن کریم در گذر زمان انجام شده  که شامل معرفی و نمایش 70 ترجمه فارسی از قرآن کریم به زبان فارسی به همراه شرح زندگی علمی مترجمان آن است. همچنین موضوع معرفی 15 قرن تفسیرنویسی فقهای شیعه بر قرآن کریم نیز در بخش مجزای دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

در این بخش بیش از 130 تفسیر قرآن کریم که در طول تاریخ اسلام توسط مفسران شیعه نگاشته شده، معرفی و در دسترس پژوهشگران قرآنی قرار گرفته است و همچنین معرفی و نمایش قرآن‌های خطی چاپ شده از کاتبان ایرانی که طی آن 20 مصحف نفیس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این دوره از نمایشگاه قرآن در بخش مکتوب است.

مدیر کمیته بخش مکتوب این دوره از نمایشگاه قرآن کریم همچنین از نمایش منتخبی از آثار کتابت‌شده کاتبان معاصر، نیز معرفی برجسته‌ترین نویسندگان قرآنی و معرفی آثار منتخب جشنواره کتاب سال قصه‌های قرآنی در کنار معرفی مجلات معتبر علمی جهان در حوزه دین و مطالعات قرآن در این بخش از نمایشگاه خبر داد.

نوعی در پایان گفت: معرفی کارنامه قرآنی ناشران ایرانی و  نمایش 200 عنوان کتاب چاپ داخل در حوزه حجاب و عفاف هم از مهم‌ترین برنامه‌های این بخش از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال جاری است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 4 تا 22 تیر ماه هر روز از ساعت 18 تا 24 در محل باغ‌موزه دفاع مقدس واقع در تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، میزبان قرآن‌دوستان خواهد بود.

خبرگزاری ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: