صفحه اصلی / مقالات / دانشنامه تهران بزرگ / آفرینش لاله، نگارخانه /

فهرست مطالب

آفرینش لاله، نگارخانه


نویسنده (ها) :
آخرین بروز رسانی : شنبه 6 خرداد 1402 تاریخچه مقاله

آفرینش لاله، نگارخانه \negār-xāne-ye āfarīneš-e lāle\، نگارخانه‌ای واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله. 
این نگارخـانه وابسته به معاونت سـازمـان فرهنگی‌ ـ هنری شهرداری تهران است. زیربنای کلی ساختمان آن 300 مـ‍‍2، فضـای داخلی نگارخانه 151 مـ‍2، و فضای کارگاه آموزشی نیز در حدود 51 مـ2 است. 
این مرکز در 1373 ش آغاز به کار کرد و تاکنون با اهدافی همچون ارتقـای سطح فرهنگ و هنر ملی ـ اسلامی و ارائۀ بستری مناسب برای معرفی هنرمندان خلاق و همچنیـن به‌عنوان یک مرکـز فرهنگی ـ هنـری، به‌منظور عرضه و ارائۀ آثار هنری در حوزۀ هنرهای تجسمی معاصر فعالیت می‌کند. افزون‌بر‌این، به‌سبب هم‌جواری با مراکز مهمی همچون موزۀ هنرهای معاصر، موزۀ فرش، گذر فرهنگ و هنر لاله، و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ارائۀ رویدادهای هنری سهیم بوده است. 
موقعیت جغرافیایی این نگارخانه به‌گونه‌ای است که دانشجویان دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و همچنین دانشکدۀ هنرِ دانشگاه آزاد به این مکان دسترسی دارند. 
از دیگر فعالیتهای این نگارخانه می‌توان به برگزاری نمایشگاه، تشکیل کارگاه هنری استادان و هنرمندان پیش‌کسوت و جوان، برگزاری نمایشگاههای فروش فصلی (اکسپو) ــ که شامل آثار چندین نسل از هنرمندان معـاصر ایران است ــ و همچنین نشستهای پژوهشی ـ هنری اشـاره کرد. انتشارات مهم این نگارخانه شامل لوح فشرده، کتاب و معرفی‌نامه‌های تصویری است.

مأخذ

سعلوی‌فرد، بهروز (مدیر نگارخانه)، گفت‌وگو با مؤلف.

سعیده صائبی‌مقدم
 

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: