صفحه اصلی / مقالات / دانشنامه تهران بزرگ / گنجینه علم و صنعت ایران، موزه /

فهرست مطالب

گنجینه علم و صنعت ایران، موزه


نویسنده (ها) :
آخرین بروز رسانی : جمعه 23 خرداد 1399 تاریخچه مقاله

گنجینۀ علم و صنعت ایران، موزه \ mūze-ye ganjīne-ye elm-o sanºat-e īrān \ ، موزه‌ای زیر نظر مدیریت دانشگاه علم و صنعت واقع در میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه علم و صنعت، منطقۀ 4 شهرداری تهران. 
این موزه در آذر 1378 در هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه علم و صنعت ایران توسط ریاست جمهوری وقت ایران، سید محمد خاتمی گشایش یافت. این موزه دارای چندین غرفه است که عبارت‌اند از: غرفۀ دانشگاه و انقلاب؛ غرفۀ معرفی استادان و دانشگاه؛ غرفۀ جوانان و دانشگاه؛ غرفۀ اولینها؛ غرفۀ دانشکده‌ها؛ و غرفۀ تولید دانش. 
در غرفۀ دانشگاه و انقلاب، به معرفی فعالیتهای سیاسی و فرهنگی اقشار مختلف دانشگاهی ازجمله استادان، کارمندان و تشکلهای اسلامی دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت ایران پرداخته می‌شود. همچنین در این قسمت تصاویر بیش از 100 تن از دانشجویان و کارکنان شهید این دانشگاه به نمایش گذاشته شده است. 
در غرفۀ جوانان و دانشگاه، نتایج موفقیتهای دانشجویی دانشگاه به نمایش گذاشته شده است. همچنین مجله‌های علمی دانشجویان، امور اردوها، و فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی در این غرفه معرفی شده‌اند. 
در غرفۀ تولید دانش، آثار علمی دانشجویان و استادها وجود دارد، از آن جملـه می‌توان به مقـاله‌هـای علمی ـ پژوهشی، پروژه‌های دورۀ دکتری و مجله‌های فنی و مهندسی دانشگاه و پایان‌نامه‌های برتر اشاره کرد. 
موزۀ گنجینۀ علمی دانشگاه در رابطه با معرفی و بیان تاریخچۀ دانشگاه، غرفۀ اولینها را برپا کرده است. از دیگر غرفه‌های این موزه غرفۀ دانشکده‌ها ست که در آن فعالیتهای تمام دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه و همچنین طرحها و پروژه‌های تحقیقاتی انجام ـ شده یا در حال اجرا معرفی شده‌اند. 

مسیح موسوی‌زادگان
 

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: