صفحه اصلی / مقالات / دانشنامه تهران بزرگ / انقلاب، مجموعه ورزشی /

فهرست مطالب

انقلاب، مجموعه ورزشی


نویسنده (ها) :
آخرین بروز رسانی : جمعه 15 آذر 1398 تاریخچه مقاله

انقلاب، مجموعۀ ورزشی\ majmūʾe-ye varzešī-ye enqelāb\ ، سابقاً باشگاه شاهنشاهی، از مهم‌ترین مجموعه‌های ورزشی موجود در ایران که در شمال غربی تهران در بزرگراه چمران، تقاطع بلوار سئول و نیایش واقع شده است. درِ جنوبی این مجموعه به خیابان ولیعصر جنب بوستان ملت، و درِ شمالی آن به خیابان سئول جنب نمایشگاه بین‌المللی بازمی‌شود. 
مجموعۀ ورزشی انقلاب در 1337 ش با نام «باشگاه شاهنشاهی» با مساحتی به اندازۀ 000‘300‘1 مـ2 تأسیس شد. این مجموعه در آغاز به بخش خصوصی تعلق داشت و پروانۀ تأسیس آن به نام جمشید بزرگمهر صادر شده بود. در آن زمان این مجموعه متشکل از چند زمین تنیس، پیست اسب‌سواری و زمینهای گلف بود و استفاده از امکانات آن برای عموم آزاد نبود. 
این مجموعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سازمان تربیت‌بدنی واگذار شد. امروزه این مجموعه در زمینی به مساحت 000‘840 مـ2 دارای فضایی سبز و جذاب با امکانات ورزشی و تفریحی مطابق با استانداردهای بین‌المللی است. زمین گلف و مینی‌گلف، سالن و زمین تنیس، زمین چمن طبیعی و مصنوعی فوتبال، استخر روباز و سرپوشیدۀ آقایان و بانوان، سالن سونا و بدن‌سازی آقایان، سالن بدن‌سازی بانوان، باشگاه اسکواش، آکادمی اسکیت، باشگاه بولینگ، باشگاه بیلیارد، سالن تنیس روی میز، استخر ماهیگیری، سالن بانوان، سالن چندمنظوره (یادگار امام)، سالن والیبال و بسکتبال، سالن خانوادگی، سالن فوتسال، سالن هندبال، سالن ورزشهای رزمی، و جادۀ تندرستی از مهم‌ترین اماکن ورزشی و رفاهی این مجموعه به‌ شمار می‌آیند.

حسن موسوی‌زاده

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: