صفحه اصلی / مقالات / دانشنامه تهران بزرگ / اعتماد، گالری /

فهرست مطالب

اعتماد، گالری


نویسنده (ها) :
آخرین بروز رسانی : جمعه 15 آذر 1398 تاریخچه مقاله

اعتماد، گالری \ gāle(o)rī-ye eʾtemād\ ، گالری‌ای واقع در خیابان نیاوران، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان.
این گالری فعالیت خود را در 1382 ش آغاز کرد. نخستین نمایشگاه این گالری با نمایش آثار شیده تامی برگزار شد. گالری اعتماد از 1378 ش به مکان فعلی منتقل شده است کـه مساحتی حـدود 220 مـ2 دارد. این گالری با مدیریت امیرحسین اعتماد دارای لیسانس حقوق از فرانسه و همکاری مادرش، مینا اعتماد، اداره می‎شود. 
آثار هنری گوناگونی شامل نقاشی، عکاسی، مجسمه‎سازی، هنر ویدئو و هنرهای مفهومی با هدف ارائۀ هنر مدرن و معاصر ایران در این گالری به نمایش درمی‎آید. امروزه 20 هنرمند به‌طور ثابت با این گالری همکاری می‎کنند. مدیر گالری با توجه به سلیقۀ شخصی خود، آثار را انتخاب می‎کند. 
شعبۀ دیگر گالری اعتماد در امارات متحدۀ عربی (در دبی) در 1390 ش/ 2011 م، با شرکت علی افشار افتتاح شد. شعبۀ دبی این گالری در منطقۀ القوز خیابان السِرکال، یکی از بزرگ‎ترین گالریها بـا مساحتی در حدود 750 مـ2 محسوب می‎شود و در زمینۀ ارائۀ آثار هنرمندان ایرانی و خاورمیانه فعال است. مدیریت گالری اعتماد هر سال در نمایشگاههای بین‎المللی دبی، پاریس، استانبول و جز آنها برای معرفی آثار هنرمندان معاصر ایران و خاورمیانه شرکت می‎کند. انتشار دفترچۀ راهنما برای هر نمایشگاه به همراه معرفی و شرح آثار هنرمند برعهدۀ گالری است. گالری اعتماد در طی فعالیت حرفه‎ای خود آثار بسیاری از هنرمندان معاصر را به نمایش گذاشته، و سهم بسزایی در معرفی هنرمندان ایرانی به جامعۀ هنری داشته است.

مآخذ

تحقیقات میدانی مؤلف؛ گالری اعتماد (مل‍ ‎)؛ نیز:

www. galleryetemad.com.
سعیده صائبی مقدم

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: