خدمات بی‌مانند بانویی فرهیخته / سید عبدالله انوار

1394/8/18 ۰۹:۱۹

خدمات بی‌مانند بانویی فرهیخته / سید عبدالله انوار

بی‌اغراق زنده‌یاد سلطانی را می‌توان از جمله بزرگ‌ترین بانوان فرهیخته ایرانی دانست که هیچ‌گاه در برابر ناراحتی‌ها و سختی‌ها دست از کارهای علمی نکشید. وی پس از آنکه شوهرش به ناحق چشم از دنیا فروبست به کتاب و کتابداری روی آورد. به واسطه سال‌های فعالیت در حوزه کتاب می‌توان او را بی‌شک از جمله استادان مسلم ایران زمین در عرصه کتاب دانست

 

 

بی‌اغراق زنده‌یاد سلطانی را می‌توان از جمله بزرگ‌ترین بانوان فرهیخته ایرانی دانست که هیچ‌گاه در برابر ناراحتی‌ها و سختی‌ها دست از کارهای علمی نکشید. وی پس از آنکه شوهرش به ناحق چشم از دنیا فروبست به کتاب و کتابداری روی آورد. به واسطه سال‌های فعالیت در حوزه کتاب می‌توان او را بی‌شک از جمله استادان مسلم ایران زمین در عرصه کتاب دانست. وی خدمات بزرگی به کتابداری جدید ایران کرد. افرادی که به کارها و خدماتی که وی انجام داده واقف هستند، می‌دانند که این بانوی فرهیخته چه نوآوری‌هایی در کار کتابداری جدید به کار بست. بی‌تردید فقدان این بانوی بزرگوار ضایعه‌ای بس بزرگ برای عرصه کتابداری کشورمان است. امیدوارم نسل جدید و شاگردان ایشان بتوانند با دنبال کردن خدمات بی‌مانند او این موج جدید کتابداری را بخوبی در کتابخانه‌های کشور پیاده کنند.

در این مجال اندک و فضای محدود روزنامه نمی‌توانم بیش از این از زنده‌یاد پوری سلطانی بگویم و به همین اندازه قناعت می‌کنم. اگر فرصتی حاصل شود حتماً از خدماتی که وی به کتاب و کتابداری کشور کرد به دانش‌پژوهان عرصه کتابداری خواهم گفت.

منبع: روزنامه ایران

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: