داعش ستون‌های شهر تاریخی پالمیرا را منفجر کرد

1394/8/5 ۱۲:۵۷

داعش ستون‌های شهر تاریخی پالمیرا را منفجر کرد

طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، تروریست‌های داعش سه تن را به ستون‌های شهر باستانی پالمیرا بستند و با منفجر کردن این ستون‌ها این سه فرد را اعدام کردند. خبرگزای میراث فرهنگی – میراث فرهنگی - دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش سه تن از بازداشتی‌های خود را به ستون‌های شهر باستانی پالمیرا بستند و از طریق منفجر کردن این ستون‌ها این سه فرد را اعدام کردند.

 

 

طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، تروریست‌های داعش سه تن را به ستون‌های شهر باستانی پالمیرا بستند و با منفجر کردن این ستون‌ها این سه فرد را اعدام کردند.
خبرگزای میراث فرهنگی – میراث فرهنگی - دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش سه تن از بازداشتی‌های خود را به ستون‌های شهر باستانی پالمیرا  بستند و از طریق منفجر کردن این ستون‌ها این سه فرد را اعدام کردند.
 
 
تروریست‌های داعش از اردیبهشت ماه که کنترل این شهر را در اختیار گرفته‌اند تا کنون چندین بنای معروف آن را نابود کرده‌اند. کمتر از یک ماه پیش هم این گروه تروریستی بنای باستانی «طاق نصر» در شهر باستانی پالمیرا را  منفجر و تخریب کرد.
 
 
شهر باستانی پالمیرا، معروف به «مروارید کویر» در حدود 210 کیلومتری شمال شرق دمشق، پایتخت سوریه قرار دارد. این شهر باستانی یکی از مهمترین ویرانه‌های تاریخی جهان و یکی از آثار ثبت ‌شده سوریه در میراث جهانی یونسکو است. قدمت بخش اعظم ویرانه‌های پالمیرا به سده یکم و دوم میلادی بازمی‌گردد.
 
 
تا پیش از آغاز بحران سوریه هر سال بیش از 150 هزار جهانگرد از پالمیرا بازدید می‌کردند. بیش از هزار ستون و گورستانی بزرگ شامل بیش از 500 مقبره در این شهر قرار دارد.

میراث فرهنگی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: