فرهنگ شریف: هر هنرمندی که در زمینه‌ی موسیقی فعالیت می‌کند و ساز می‌زند، قابل احترام است

1394/3/23 ۱۰:۴۴

فرهنگ شریف: هر هنرمندی که در زمینه‌ی موسیقی فعالیت می‌کند و ساز می‌زند، قابل احترام است

تارنواز پیشکسوت ایران گفت: من در تمام مدت فعالیت هنری‌ام هیچ‌گاه به مادیات توجه نداشته‌ام و همیشه سرم به کار خودم گرم بوده است. «فرهنگ شریف» که مدتی است با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند و در منزلش بستری است‌، درباره‌ی این روزهایش گفت: من در مدت یک هفته، حالم تغییر کرد و اکنون در بستر بیماری هستم. در این مدت، چند اتفاق ناخوشایند به‌طور همزمان برایم رخ داد.

 

 

تارنواز پیشکسوت ایران گفت: من در تمام مدت فعالیت هنری‌ام هیچ‌گاه به مادیات توجه نداشته‌ام و همیشه سرم به کار خودم گرم بوده است.

«فرهنگ شریف» که مدتی است با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند و در منزلش بستری است‌، درباره‌ی این روزهایش گفت: من در مدت یک هفته، حالم تغییر کرد و اکنون در بستر بیماری هستم. در این مدت، چند اتفاق ناخوشایند به‌طور همزمان برایم رخ داد.

این هنرمند پیشکسوت اظهار کرد: کار هنری، عشق من است و در این سال‌ها دوستان خوبی داشته‌ام که همیشه از من حمایت کرده‌ام. هر هنرمندی که در زمینه‌ی موسیقی فعالیت می‌کند و ساز می‌زند، قابل احترام است و مقایسه کردن اشخاص با یکدیگر کار درستی نیست و اصلا برای من معنا ندارد. از نظر من همه محترم‌اند.

مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت نیز با حضور در خانه‌ی «فرهنگ شریف» از این هنرمند عیادت کرد.

سیدعباس عظیمی در این دیدار، جویای احوال و وضعیت بیماری شریف شد و درباره‌ی جایگاه و شأن هنری این پیشکسوت حوزه‌ی موسیقی سخن گفت.

شریف نیز خطاب به عظیمی گفت: آقای مرادخانی (معاون هنری وزارت ارشاد) همیشه با دلسوزی فعالیت می‌کند. درباره‌ی جشن تولدهای موسسه هنرمندان پیشکسوت هم که به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود، باید بگویم که از این بهتر نمی‌شود و این مراسم در سطح خوبی است.

همسر فرهنگ شریف نیز در این دیدار درباره‌ی اعلام خبر به فروش رسیدن ساز فرهنگ شریف، اظهار کرد: ایشان هیچ نیاز مالی ندارد و فکر می کنم، کسی که این خبر را اعلام کرده است، خواسته به‌نوعی خودش را مطرح کند. من فقط در جایی درباره‌ی نداشتن بیمه ایشان صحبت کردم، زیرا فکر می‌کنم بیمه، یک حق شهروندی است و آقای شریف باید از آن برخوردار باشد.

او تصریح کرد: چندی پیش، اشخاصی گفتند که آقای شریف به‌خاطر نیاز مالی سازشان را فروخت، در حالی که اصلا این‌گونه نیست. ایشان چند ساز «یحیی» دارد و ما دوست داشتیم، چند ساز استاد را بفروشیم. حالا فروختن این سازها همزمان با بیماری ایشان شد.

همسر فرهنگ شریف همچنین پیامی را در اختیار خبرنگار ایسنا قرار داد تا مخاطبان این هنرمند پیشکسوت آن را بخوانند.

او در این پیام نوشته است: «ذات هنر از جنجال رسانه‌ای به‌دور است. چون هنری اگر فرزند هنرمندی شد، خود چنان حرف و اثر برای گفتن و ماندن دارد که هیچ حاشیه‌ای را برنمی‌تابد. حال هرچه اثر یک هنر به هنر کائنات نزدیک‌تر باشد، باز از حاشیه‌ها دورتر و دورتر است.

اخبار مربوط به استاد فرهنگ شریف این روزها از زبان هر فرد محترمی اینجا و آنجا پخش می‌شود که در حد و ذات او نیست، چون او 70 سال بدون حاشیه چون عارفی سالک حرفش را از لابه‌لای سیم نرم چوب تار خود گفته است. حال مسائل خصوصی زندگی ایشان که چه خریده و چه فروخته است، حاشا اگر در حد بزرگواری او باشد. همه دوستان با لطف و مهربانی می‌گویند و از استاد هر کسی به فراخور نگاه خویش قدردانی می‌کند، اما برخی اوقات احساسات آتشین و همراه با عشق به ایشان، دامن پر از آرامش استاد را رنجیده‌خاطر می‌سازد. پس بیاییم موضوعات کوچک را با هیجان جوانی درنیامیزیم. زیرا استاد عاشق همه مخاطبانش است و استدعا دارد‌، مسائل دنیوی را آلوده به عشق‌شان که به شما مخاطبان و هنر خویش دارند، نکنیم.»

عظیمی - مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت - نیز در جریان عیادت از فرهنگ شریف، اظهار کرد: همیشه باید به رعایت شأن و حرمت هنرمندان توجه کرد و برخی مسائل نباید باعث شود که حرمت این هنرمندان شکسته شود.

مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: بعضی رسانه‌ها درباره فروختن ساز فرهنگ شریف نوشته‌اند و آن را به جشن تولدهای موسسه ربط می‌دهند و در واقع این موضوع را کم‌کاری ما می‌دانند. این در حالی است که موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت برای تقویت روحیه‌ی هنرمندان تولد می‌گیرد. ما این کار را انجام می‌دهیم تا هنرمندان انرژی بگیرند. حتی به ما انتقاد می‌کنند که چرا تور مسافرتی برای پیشکسوتان در نظر می‌گیریم، در صورتی که این باعث افتخار ماست که می‌توانیم چنین خدماتی ارائه دهیم. البته بسیاری از این خدمات توسط اسپانسر انجام می‌شود.

 چندی پیش یک روزنامه‌نگار قدیمی در مراسمی عمومی اعلام کرد که فرهنگ شریف با هدف تأمین هزینه‌های بیماری‌اش یکی از سازهای خود را فروخته است.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: