خشایار دیهیمی: فلسفه اخلاق، مساله امروز تفکر در ایران است

1394/2/29 ۱۲:۴۵

خشایار دیهیمی: فلسفه اخلاق، مساله امروز تفکر در ایران است

خشایار دیهیمی ــ مترجم آثار فلسفی ــ می‌گوید: فلسفه اخلاق و پرداختن به آن اصلی‌ترین مساله امروز اندیشه ایران است. خشایار دیهیمی درباره مساله امروز فلسفه در کشورمان گفت: فلسفه اخلاق، از انواع شاخه‌های فلسفه است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و لزوم پرداختن به آن در جامعه کنونی ایران احساس می‌شود.

 

خشایار دیهیمی ــ مترجم آثار فلسفی ــ می‌گوید: فلسفه اخلاق و پرداختن به آن اصلی‌ترین مساله امروز اندیشه ایران است.

خشایار دیهیمی درباره مساله امروز فلسفه در کشورمان گفت: فلسفه اخلاق، از انواع شاخه‌های فلسفه است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و لزوم پرداختن به آن در جامعه کنونی ایران احساس می‌شود.

این مترجم توضیح داد: فلسفه اخلاق انضمامی از جمله موضوعاتی است که نیاز آن در جامعه امروز ایران به‌شدت احساس می‌شود چرا که در سال‌های اخیر دروغ، خیانت و تزویر به‌وفور در جامعه دیده می‌‌شود و اخلاقی زیستن کمرنگ شده است.

وی با بیان این که با پرداختن به فلسفه اخلاق می‌توان به وفاق و همبستگی ملی امیدوار بود، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر بیشتر به مسائل انتزاعی در فلسفه پرداخته شده است. من نمی‌گویم که فلسفه انتزاعی نقص دارد و به درد نمی‌خورد اما کافی نیست. ما نیاز به فلسفه انضمامی داریم.

دیهیمی با اشاره به کتاب‌های اصیل در حوزه فلسفه گفت: نباید در عرصه فلسفه کم‌کاری کنیم و همیشه دنباله‌رو فلسفه هایدگر و هگل باشیم بلکه باید به معنای زندگی در فلسفه نیز بپردازیم و از مجرای آن به دغدغه‌های نسل جوان پاسخ بدهیم.

این مترجم کتاب‌های فلسفی درباره آثار تألیفی و ترجمه‌ای خود گفت: مجموعه‌ای جدید با عنوان «شهر فرنگ اروپا» را آغاز کرده‌ام. این مجموعه در حدود چهل کتاب را در برمی‌گیرد که نشر ماهی هر ماه، دو جلد از آنها را چاپ خواهد کرد. چند عنوان از مجموعه «تجربه و هنر زندگی» نیز منتشر شده است و کتاب‌های دیگر این مجموعه هم در راه‌‌اند.

ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: