4مجموعه‌ با مدیریت خشایار دیهیمی درحال آماده سازی است

1393/2/31 ۱۱:۲۹

4مجموعه‌ با مدیریت خشایار دیهیمی درحال آماده سازی است

خشایار دیهیمی در حال ترجمه و ویراستاری 4 مجموعه کتاب است که تعداد زیادی از آنها توسط ناشران گوناگون در حال آماده سازی است و ظرف چندماه آینده منتشر خواهد شد.

خشایار دیهیمی در حال ترجمه و ویراستاری 4 مجموعه کتاب است که تعداد زیادی از آنها توسط ناشران گوناگون در حال آماده سازی است و ظرف چندماه آینده منتشر خواهد شد.

 

با سرپرستی و ویراستاری خشایار دیهیمی(نویسنده و ویراستار پرکار آثار فلسفی) در هفته‌ی آینده 6 عنوان کتاب جدید از مجموعه‌ی «تجربه و هنر زندگی» وارد بازار کتاب می‌شود. این 6 عنوان که پیش از این در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران به شکل محدود عرضه شده بود؛ به دلیل کامل نبودن صحافی تاکنون در کتاب‌فروشی‌ها عرضه نشده بود که هفته ‌آینده طبق گفته‌ی دیهیمی می‌توان آنها را از کتاب‌فروشی‌ها نیز تهیه کرد.

 

دیهیمی درباره‌ی این مجموعه گفت: در مجموعه‌ی «تجربه و هنر زندگی» تا به حال برای 50 عنوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما احتمال دارد با پیشرفت کار جلدهای آن از این تعداد هم بیشتر شوند. تاکنون 30 جلد از این مجموعه آماده شده که 13 جلد آن در ارشاد منتظر مجوز چاپ است، 6 عنوان چاپ شد و به شکل محدود فقط در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد و هفته‌ی آینده به بازار می‌آید و بقیه درحال آماده سازی است که ظرف چند ماه آینده به تدریج منتشر می‌شوند.

 

وی درباره‌ی زمان صدور مجوز این کتاب‌ها و همچنین ممیزی کتاب‌هایش در دولت جدید گفت: مجوز این 13 جلد کتاب همگی در دولت جدید صادر شده‌اند و هرکدام بیشتر از یک یا دوماه منتظر صدور مجوز نماندند. هیچ اصلاحیه‌ای هم به کتاب‌ها نخورد چون اصولا این کتاب‌ها نوعی نیستند که جایی برای ممیزی داشته باشند. آثاری کاملا فلسفی هستند. لذا برای قضاوت درباره‌ی نحوه‌ی ممیزی کتاب‌ها باید منتظر کتاب‌های دیگرم باشم که ببینیم چطور با آنها رفتار می‌شود.

 

دیهیمی در ادامه؛ اشاره‌ای به سایر مجموعه‌هایی که با مدیریت و ویراستاری او در حال آماده سازی‌ست، کرد و گفت: مجموعه‌ی دیگری که در دست کار است تاریخ انسانیت است که تاکنون نشر آگه یک جلد از آن را با عنوان فانوس جادو آماده‌ی انتشار کرده است. کتاب درباره‌ی انقلاب‌های 1989 اروپای شرقی است و به تازگی به ارشاد تحویل داده شده است. این مجموعه که به صورت اختصاصی به تاریخ اخلاقی سده‌ی بیستم می‌پردازد؛ مجموعه‌ی نسبتا مفصلی است که فعلا 10 جلد از آن ترجمه‌شده است. ترجمه‌ی برخی از جلدهای این مجموعه و همچنین مدیریت و ویرایش این مجموعه برعهده‌ی خودم است اما مثل سایر مجموعه‌ها مترجمان متعددی با ما همکاری می‌کنند.

 

وی درباره دو مجموعه‌ی دیگرش هم گفت: دو مجموعه‌ی دیگر هم در دست کار است که اولی مجموعه‌ی تاریخچه‌هاست. این مجموعه‌‌ را که 6 جلد آن آماده نشر مینوی خرد منتشر می‌کند و تا به حال یک جلد آن با عنوان تاریخچه‌ی خوشبختی منتشر شده است و بقیه‌ی آن مراحل آماده سازی را می‌گذراند. مجموعه‌ی دیگر نیز «ادبیات اروپای شرقی» است که در آن به ادبیات کشورهایی همچون چکسلواکی، رومانی، لهستان و کرواسی پرداخته شده‌است و تا به حال 5 یا 6 عنوان از آن مجوز گرفته است و نشر ماهی آنها را برای انتشار آماده می‌کند.

 

دیهیمی در پایان اشاره‌ای هم به کتاب «تاریخ تحلیلی فلسفه» کرد و گفت: این مجموعه که پیش از این در 12 کتاب کوچک به صورت جداگانه منتشر شده بود اکنون به شکل تازه‌ای و در یک جلد واحد تجدید چاپ شده است که نشر نقش جهان کار انتشار آن را برعهده داشته است.

خبرگزاری ایلنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: