ایران به همزیستی‌ ادیان افتخار می کند

1394/2/28 ۰۸:۴۶

ایران به همزیستی‌ ادیان افتخار می کند

وزیر فرهنگ در دیدار با پاتریک کلیسای آشوری کاتولیک جهان: افتخار ایران همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی است «یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که شرایط را به گونه‌ای فراهم آورده است که همه ادیان الهی در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز دارند.» به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز در دیدار با «مارلوئیس اول ساکو» پاتریک کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک جهان در وزارت ارشاد با تأکید بر این مطلب گفت: در قانون اساسی ما 3 دین الهی به رسمیت شناخته شده‌اند و در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگانی از آنها حضور دارند.

 

وزیر فرهنگ در دیدار با پاتریک کلیسای آشوری کاتولیک جهان: افتخار ایران همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی است

«یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که شرایط را به گونه‌ای فراهم آورده است که همه ادیان الهی در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز دارند.» به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز در دیدار با «مارلوئیس اول ساکو» پاتریک کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک جهان در وزارت ارشاد با تأکید بر این مطلب گفت: در قانون اساسی ما 3 دین الهی به رسمیت شناخته شده‌اند و در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگانی از آنها حضور دارند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاش خود را می‌کند تا امکانات مناسبی را فراهم کند که پیروان ادیان الهی در ایران بتوانند براحتی زندگی و افکار و اندیشه‌های خود را منتشر کنند.

جنتی با اشاره به وجود بیش از 20 هزار نفر از آشوریان در ایران ادامه داد: در ایران حدود 300 کلیسا داریم که از این تعداد نزدیک به 100 کلیسا متعلق به هموطنان آشوری ماست. عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری تمامی جشن‌ها و برنامه‌های هموطنان آشوری مجوز صادر می‌کند و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد.

در ادامه «مارلوئیس اول ساکو» پاتریک کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک جهان گفت: حضور مسیحیان در دوران صدر اسلام قابل توجه بوده است و در دوران حضرت علی(ع) و امامت حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز مورد توجه بوده است. وی افزود: ما با ایران دارای ارتباطات بسیار دیرینه‌ای هستیم و مسیحیت و اسلام معتقد به کثرت‌گرایی و احترام به کرامات انسانی هستند.

پاتریک کلیسای آشوری کلدانی در پایان از اقدام‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ادیان الهی و تقریب مذاهب دینی و الهی تشکر کرد.

روزنامه ایران

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: