ثبت جهانی توس در حال پیگیری است

1394/2/22 ۱۱:۲۶

ثبت جهانی توس در حال پیگیری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی گفت: ثبت جهانی توس در حال پیگیری است حسین زارع‌صفت که امروز (دوشنبه 21 اردیبهشت) در نشست تشریح برنامه‌های بزرگداشت فردوسی سخن می‌گفت، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت فردوسی با حضور معاون رییس جمهور در توس برگزار می‌شود. در این برنامه که همزمان با 25 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد سه‌هزار نفر مدعو خواهیم داشت.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی گفت: ثبت جهانی توس در حال پیگیری است

حسین زارع‌صفت که امروز (دوشنبه 21 اردیبهشت) در نشست تشریح برنامه‌های بزرگداشت فردوسی سخن می‌گفت، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت فردوسی با حضور معاون رییس جمهور در توس برگزار می‌شود. در این برنامه که همزمان با 25 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد سه‌هزار نفر مدعو خواهیم داشت.

او افزود: همچنین در این روز فاز دو مجموعه کتابخانه و مرکز اسناد آرامگاه فردوسی افتتاح و گلباران ویژه مزار فردوسی نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: در این مراسم از 15 نفر از شاهنامه‌شناسان برجسته تقدیر خواهد شد. همچنین نمایشگاه‌های اسناد و صنایع دستی در حاشیه این برنامه برپا خواهد شد.

زارع‌صفت گفت: اجرای برنامه نقالی از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌دهیم، بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که آرامگاه فردوسی به مرکز تربیت نقالان برجسته تبدیل شود.

او افزود: رسیدگی به وضعیت توس یکی از اقدامات اصلی ما در سازمان خواهد بود و امیدواریم بتوانیم حیات اجتماعی پیرامون توس و جایگاه توس را به عنوان یک فرصت در طرح تفصیلی مشهد بازتعریف کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره ثبت جهانی توس به ایسنا گفت: مقدمات این حرکت در حال پیگیری است، اما انجام آن منوط به به وجود آوردن شرایطی است که سازمان آنها را پیگیری می‌کند ولی به سایر دستگاه‌ها مربوط می‌شود؛ اما ما رسما اعلام می‌کنیم که این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: