میرجلال‌الدین کزازی: نیازمان به فردوسی و شاهنامه بیشتر می‌شود

1394/2/22 ۱۰:۵۱

میرجلال‌الدین کزازی: نیازمان به فردوسی و شاهنامه بیشتر می‌شود

میرجلال‌الدین کزازی گفت: اگر شاهنامه را کسی جز فردوسی می‌سرود چنین اثر فاخری به وجود نمی‌آمد چون فردوسی خودش هم نمونه‌ای‌ از یک مرد ایرانی تمام‌عیار است. این استاد ادبیات در همایش یادمان فردوسی در کرمان گفت: روزگار ما به گونه‌ای‌ پیش می‌رود که نیازمان به فردوسی و شاهنامه بیشتر می‌شود.

 

میرجلال‌الدین کزازی گفت: اگر شاهنامه را کسی جز فردوسی می‌سرود چنین اثر فاخری به وجود نمی‌آمد چون فردوسی خودش هم نمونه‌ای‌ از یک مرد ایرانی تمام‌عیار است.

 این استاد ادبیات در همایش یادمان فردوسی در کرمان گفت: روزگار ما به گونه‌ای‌ پیش می‌رود که نیازمان به فردوسی و شاهنامه بیشتر می‌شود.

او افزود: ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که دیگران برای ما تعیین می‌کنند که چه بپوشیم و چه بخوریم در حالی که این پسندها لغزان و ناپایدار است و ما باید به اثری مثل شاهنامه رو بیاوریم که پسند‌های‌ آن ماندگار است.

این شاهنامه‌شناس اظهار کرد: متاسفانه رسانه‌ها عرصه را بر ما تنگ کرده‌اند و ما باید به خودسازی رو بیاوریم و از فرهنگ ایرانی که دریایی گسترده است بهره بگیریم.

کزازی با اشاره به این‌که ما بخت داشته‌ایم که از وجود فردوسی بهره‌مند باشیم، افزود: فردوسی به‌اندازه شاهنامه ارزشمند است. اگر شاهنامه را کسی جز فردوسی می‌سرود چنین اثر فاخری نمی‌شد چون فردوسی خودش هم نمونه‌ای‌ از یک مرد ایرانی تمام‌عیار است.

کزازی از کرمان به نیکی یاد کرد و گفت: کرمانیان با وجود همه ستم‌هایی که در طول تاریخ بر آن‌ها رفت همچنان ایرانی ماندند.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: