موسیقی نواحی در تهران وکرمان

1392/2/17 ۱۰:۳۳

موسیقی نواحی در تهران وکرمان

دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با بیان اینکه این جشنواره از 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه در تهران و کرمان برگزار می‌شو


دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با بیان اینکه این جشنواره از 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه در تهران و کرمان برگزار می‌شود، گفت: جشنواره موسیقی نواحی احیاء فرهنگ شفاهی موسیقی ایران اسلامی است.بهمن کاظمی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، گفت یکی از اهداف مهم هشتمین جشنواره موسیقی نواحی احیاء فرهنگ شفاهی در عرصه موسیقی نواحی و محلی کشور است.


وی ضمن بیان اینکه هشتمین جشنواره موسیقی نواحی نگاهی خاص به موسیقی اقوام و نواحی دارد، گفت: موسیقی نواحی دارای ابعاد گسترده و ارزشمندی بوده و از ظرفیت‌های فزاینده‌ای برخوردار می‌باشد.


کاظمی افزود: حضور محققان و پژوهشگران عرصه موسیقی و ورود آنها به حوزه موسیقی نواحی می‌تواند ضمن معرفی و انتقال بیشتر این سبک موسیقی به نسل‌های آینده، زمینه‌های نوین و مساعدی را در راستای شناخت بیشتر عرصه موسیقی نواحی برای مخاطبان و علاقه‌مندان ترسیم کند.


این موسیقی شناس اقوام ملل تصریح کرد: با توجه به ابعاد جغرافیا و گسترده بودن موسیقی اقوام مختلف در سراسر ایران اسلامی، برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی سعی دارد پتانسیل‌های نهفته در عرصه موسیقی نواحی را برای جامعه هنری خصوصا اصحاب موسیقی و علاقه‌مندان به نمایش بگذارد.


وی تصریح کرد: موسیقی نواحی از لحاظ محتوا و ساختار، اجماع فرهنگ‌ها و میراث ارزشمند و متنوع ایران اسلامی بوده که ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد.


این پژوهشگر موسیقی نواحی افزود: بدیهی است انتظار مخاطب از جشنواره موسیقی نواحی نباید در راستای فرهنگ شنیداری و موسیقیایی شهری باشد، زیرا یکی از اهداف و رویکردهای هشتمین جشنواره موسیقی نواحی احیاء و تاکید بر موسیقی محلی و قومی مختلف ایران اسلامی می‌باشد.


بهمن کاظمی پژوهشگر نمونه سازمان صدا و سیما (1382)،عضو سابق شورای پژوهش موسیقی سازمان صدا و سیما و مدرس دانشگاه در حوزه موسیقی اقوام و نواحی است. وی همچنین دارای مقالات و تالیفات متعددی در حوزه موسیقی نواحی و اقوام  مختلف ایران دارد.


هشتمین جشنواره موسیقی نواحی 29 تا 31 اردیبهشت 1392 به دبیری بهمن کاظمی و مدیر اجرایی محسن رفیعی در تهران و کرمان برگزار خواهد شد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: