«نگرش‌های ایرانی» در نمایشگاه کتاب

1394/2/13 ۱۲:۱۴

«نگرش‌های ایرانی» در نمایشگاه کتاب

محمد بقایی ماکان از عرضه کتاب «نگرش‌های ایرانی» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. این نویسنده و پژوهشگر به خبرنگار کتاب ایسنا گفت: به تازگی کتاب «نگرش‌های ایرانی» از سوی انتشارات رسانش منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

 

 

محمد بقایی ماکان از عرضه کتاب «نگرش‌های ایرانی» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

این نویسنده و پژوهشگر به خبرنگار کتاب ایسنا گفت: به تازگی کتاب «نگرش‌های ایرانی» از سوی انتشارات رسانش منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

او افزود: در این کتاب در خصوص اندیشه‌هایی که توسط متفکران ایرانی مطرح شده و همچنین افکاری که در آیین‌های ایرانی وجود دارد و مشابه آن‌ها در دیگر ادیان و نحله‌های رسمی و غیررسمی هست بحث می‌شود. در واقع کتاب نوعی مقایسه تطبیقی درباره این اندیشه‌هاست و عنوان می‌شود که بسیاری از این اندیشه‌ها اولین‌بار در ایران مطرح شده‌اند.

بقایی گفت: این کتاب را به طور کلی می‌توان به چند بخش طبقه‌بندی کرد شامل بررسی آیین‌های ایرانی، اندیشمندانی که برای نخستین‌بار افکار تازه‌ای را در دنیا مطرح کردند، اندیشمندانی همچون سهروردی و ابوریحان بیرونی، جریان روشنفکری در ایران، مسئله زبان فارسی و میزان توانایی و گسترش آن و بحث‌هایی در خصوص فرهنگ ایرانی، تاریخ ایران و تحولات فرهنگی در دو قرن اخیر.

 به نظر مولف این کتاب، تألیف کتاب‌هایی از این دست از آن‌رو ضرورت دارد که نسل امروز ایران در زمانه‌ای به سر می‌برد که به واقع نیاز به شناخت تاریخ و فرهنگ و اندیشه برآمده از این خاک را دارد تا هویت خویش را بازیابد و خود را در عرصه حیات چنان بنمایاند که شایسته تاریخ پربار اوست. کتاب «نگرش‌های ایرانی» با نگاه‌های تازه‌ای به برخی موضوعات اصلی و عمده در خصوص فرهنگی ایرانی که کمتر به آن‌ها پرداخته شده، سعی دارد عناصر هویت‌ساز ایرانی را با نگاهی تازه مورد بررسی قرار دهد.

این کتاب 500 صفحه است و با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات رسانش به چاپ رسیده است.

بقایی ماکان همچنین کتاب «از فردوسی تا شاملو» را آماده چاپ کرده، اما انتشار آن به تعویق افتاده است. از سوی دیگر احتمال دارد در اواسط نمایشگاه، کتاب «اقبال که بود و چه گفت» او به چاپ برسد.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: