پیام وزیر فرهنگ برای روز «عطار» ‌

1394/1/26 ۱۰:۱۶

پیام وزیر فرهنگ برای روز «عطار» ‌

همایش بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری عارف و شاعر ایرانی صبح روز 25 فروردین با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور آغاز شد.

 

همایش بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری عارف و شاعر ایرانی صبح روز 25 فروردین با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور آغاز شد.

به گزارش ایسنا - منطقه خراسان، در متن پیام علی جنتی که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی لحظاتی پیش خوانده شد آمده است: در جغرافیای علم و فرهنگ و ادب و معرفت ایران اسلامی و جهان اسلام، نام بلند نیشابور همچون نگینی فیروزه‌یی می‌درخشد. این جایگاه و موقعیت کم‌نظیر مرهون مفاخر و نامداران بزرگ و بلندآوازه‌ای است که در این سرزمین پربرکت و ابرشهر تاریخی سر از خاک برداشته‌اند و در هوای سرشار از معنا و معرفت و معنویت آن بالیده‌اند و نام بلند و صیت سخن‌شان جهانگیر شده است.

او در ادامه این پیام آورده است: شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری یکی از این شخصیت‌های بی‌بدیل و نام‌آور است که عطر سخن نغز و پرمغزش مشام جان عاشقان و دلدادگان درگاه ربوبی را در سراسر جهان آکنده و نوازش داده است، عارف صاحبدل و پیر رازآشنایی که هفت وادی عشق را به پای شور و وجد عارفانه درنوردیده و بزرگانی چون مولانا جلال الدین بلخی را در برابر عظمت نام خویش معترف و مفتخر به پیروی کوچه‌نشینی این وادی و آشنای رموز منطق الطیر و ذاکر اسرار اولیای الهی کرده است که سیمرغ نام بلندش به شایستگی بر قاف ادب و معرفت انسانی نشسته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام نوشته است: بدون تردید بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر و معرفی شخصیت و آثار گرانقدر وی به جامعه اسلامی و بویژه نسل جوان گامی است اساسی در راه تقویت هویت و خودباوری ایرانی و اسلامی، توسعه و تعمیق همدلی و همزبانی ملی و همبستگی و همگرایی منطقه‌ای در راستای رشد و اعتلای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران. بر همین اساس تمام کوشش های علمی و فرهنگی در این حوزه قابل ستایش و سپاس و قدردانی است. از همه فرهیختگان که در زمینه بزرگداشت آثار و مفاخر فرهنگی میهن اسلامی بویژه در خراسان رضوی و شهر تاریخی و فرهنگمدار نیشابور تلاش می‌کنند قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش بر در دل روز و شب منتظر یار باش

دلبر تو دائما بر در دل حاضر است رو در دل برگشای، حاضر و بیدار باش

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: