سی‌وپنجمین کتاب شخصیت‌های مانا منتشر شد

1403/1/19 ۱۲:۳۰

سی‌وپنجمین کتاب شخصیت‌های مانا منتشر شد

سی و پنجمین جلد از سری مجموعه «شخصیت های مانا» با محوریت زندگینامه مجتبی مینوی نوشته علی تقوی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

سی و پنجمین جلد از سری مجموعه «شخصیت های مانا» با محوریت زندگینامه مجتبی مینوی نوشته علی تقوی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

مینوی نزدیک به شصت سال از عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق در چند و چون فرهنگ و تاریخ ایران و اسلام، زبان و ادب فارسی و نشر متون فارسی کرد. به گفته نویسنده، نقش و حضور مؤثر مجتبی مینوی در بسیاری از مناسبات، رویدادهای ادبی معاصر، همکاری او با دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف و نیز گستره آثارش هم از حیث کمیت و هم از حیث تنوع موضوعی، سبب شد کار پژوهش و نگارش کتاب، بیش از یکسال به‌طول انجامد.

کتاب «مجتبی مینوی» در دو فصل گردآوری شده است: فصل نخست، در سیزده جستار، به برهه‌های مهم زندگی مینوی، اخلاق و رفتار و مراودات او با استادان و محققان تاریخ و ادبیات ایران و همکاری‌هایش با نهادهای علمی و پژوهشی می‌پردازد. در فصل دوم، ضمن تحلیل آثار مینوی، اعم از تألیف و تصحیح و ترجمه کتاب، مهم‌ترین آرا و اندیشه‌های او تبیین شده است.

مجموعه پژوهشی «شخصیت‌های مانا» با هدف ارایه الگوهای موفق، به زندگی شخصیت‌های نیک‌نامی می‌پردازد که در عرصه دانش، فرهنگ، سیاست و اجتماع در ایران معاصر زیسته و درگذشته‌اند.

این کتاب ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه عرضه شده است.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: