آغاز هفته جهانی بزرگداشت حافظ از 15 مهر

1402/7/15 ۱۱:۲۹

آغاز هفته جهانی بزرگداشت حافظ از 15 مهر

اسامی روزهای هفته بزرگداشت حافظ شیرازی که از 15 تا 21 مهر به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود؛ در نشست سیاستگذاری هفته جهانی بزرگداشت حافظ با حضور مسئولان و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اعلام شد.

 در این نشست که مسئولان انجمن و اداره‌کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند در ارتباط برخط با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور، برنامه عمل و رویدادهای پیش‌رو در روز و هفته جهانی بزرگداشت حافظ شیرازی در سراسر کشور بررسی  و اعلام شد.

محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این نشست ضمن اعلام اسامی روزهای هفته بزرگداشت حافظ شیرازی عنوان کرد: حافظ آن قدر مشهور است که نیازمند برگزاری روز و هفته بزرگداشت برای وی نیستیم، با این حال آنچه که درباره او اهمیت وافر دارد این است که باید اندیشه های رفیع عرفانی و قرآنی این شاعر برجسته ایرانی بار دیگر مورد بررسی و بازخوانی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: توجه ویژه به اندیشه و آثار مفاخر و مشاهیر ایرانی از جمله خواجه شیرازی و انتقال این اندیشه ها با زبان ساده و همه فهم با بهره گیری از ابزارهای هنری جدید، در انتقال این میراث عظیم به نسل جوان و علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

در ادامه این جلسه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای تدارک دیده شده برای روز و هفته بزرگداشت حافظ را ارائه کردند.

مدیران‌کل و معاونان فرهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های فارس، آذربایجان غربی، مرکزی، گلستان، اصفهان، ایلام، یزد، تهران، لرستان، همدان و سمنان  از جمله مدیران حاضر در این نشست برخط بودند.

بنابر تصویب شورای سیاستگذاری همایش ملی و ‌لمللی بزرگداشت حافظ، از 15 تا 21 مهرماه، هفته بزرگداشت «حافظ شیرازی» همراه با رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در تهران، شیراز و شهرهای مختلف کشور، همچنین در نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

حافظ در جهان، تأثیرپذیری حافظ از قرآن، حافظ و عرفان، حافظ و دنیای امروز،حافظ و ادب فارسی(اثرپذیری و اثرگذاری)، حافظ در عرصه هنر و نظام نشانه‌شناسی حافظ (تأویل،تفأل و...) عناوین روزهای هفته بزرگداشت حافظ شیرازی است.

آیین افتتاحیه همایش ملی بزرگداشت حافظ شیرازی نیز با عنوان «حافظ، شاعر زندگی» شنبه، پانزدهم مهرماه 1402، ساعت 15 در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: