بزرگداشت روز جهانی فلسفه با عنوان «دیگری» برگزار می‌شود

1400/8/22 ۱۳:۳۵

بزرگداشت روز جهانی فلسفه با عنوان «دیگری» برگزار می‌شود

اندیشمندان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف در بزرگداشت روز جهانی فلسفه به طرح دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع «دیگری» می‌پردازند.

بزرگداشت روز جهانی فلسفه با عنوان «دیگری» در روز ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود. در این بزرگداشت اندیشمندان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف به طرح دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع «دیگری» می‌پردازند.

در این همایش غلامرضا زکیانی درخصوص اعتباریات و «دیگری» سخنرانی خواهد کرد. غلامحسین ابراهیمی دینانی به مسألۀ «من» و جزء «من» می‌پردازد. سیّدمصطفی محقق داماد نیز مقاله‌ای با محوریت حق دیگری: محور اصلی اعلامیه جهانی حقوق بشر، رهیافتی اسلامی ارائه خواهد کرد.

شهرام پازوکی نیز مقاله‌ای با عنوان «غیرتش غیر در جهان نگذاشت: نفی دیگری در عرفان اسلامی» ارائه می‌دهد. سیّدحمید طالب‌زاده، درخصوص دیگری بر حسب حکمت متعالیه صحبت می‌کند و علی‌اصغر مصلح به موضوع در میانۀ «من» و «دیگری» می‌پردازد. شهین اعوانی سخنرانی با عنوان «دیگری» در مثنوی معنوی ارائه می‌دهد و جلیل امیدی به موضوع شافعیه و دیگران می‌پردازد. جبّار رحمانی، استراتژی‌های برساخت دیگری و مسأله اخلاق اجتماعی در ایران را ارائه می‌دهد و حسین اسکندری از جایگاه و نقش «دیگری» در شکل‌گیری «افسردگی» سخن می‌گوید. رضا کوهکن به موضوع هانری کربن: به سوی دیدار دیگریِ خود خواهد پرداخت و کاوه بهبهانی، دگرپذیری- دگرستیزی گاندی در برابر هیتلر را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

علی حسینخانی، لودویگ ویتگنشتاین و دونالد دیویدسون درباب دیگری؛ اسماعیل رادپور، خود و دیگری در اندیشۀ دائویی؛ سعید ماخانی، «دیگری» و «قاعدۀ طلایی» در اندیشۀ سیاسی سده‌های میانۀ مسیحی؛ راضیه زینلی، «خود» در آینۀ «دیگری» در اندیشۀ کیرکگور؛ زهرا دنیایی پاسخ «دیگری» - نگاهی پدیدارشناسانه را ارائه خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک (https://www.irip.ac.ir/u/138)، در بزرگداشت روز جهانی فلسفه شرکت کنند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: