زبان فارسی وحدت ایجاد می‌کند

1393/5/13 ۰۹:۴۹

زبان فارسی وحدت ایجاد می‌کند

رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: زبان فارسی در هویت ملی کشور بسیار اثرگذار است چرا که اقوام و ملل مختلف را با هم پیوند داده و در بین آنان وحدت به وجود می‌آورد. هشتاد‌و‌یکمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی با حضور 220 استاد و پژوهشگر از 35 کشور جهان و مسئولین استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

 

رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: زبان فارسی در هویت ملی کشور بسیار اثرگذار است چرا که اقوام و ملل مختلف را با هم پیوند داده و در بین آنان وحدت به وجود می‌آورد.

هشتاد‌و‌یکمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی با حضور 220 استاد و پژوهشگر از 35 کشور جهان و مسئولین استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم امیررضا وکیلی فرد مسئول مرکز زبان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: زبان فارسی نمایانگر فرهنگ و تمدن هفت‌هزارساله تاریخ ایرانیان است که اندیشه‌های دینی در آن نهفته است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری زبان فارسی باید در جهان گسترش پیدا کند.

او اهداف هشتاد‌و‌یکمین دوره دانش افزایی زبان فارسی را آشنایی مستقیم با اخلاق، آداب و رسوم ایرانی، یاری به دانشجویان زبان فارسی و همچنین اقدام در جهت آشنایی سریع استادان با زبان فارسی عنوان کرد.

وکیلی‌فرد خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام 220 استاد و دانشجوی ایران‌شناسی، تاریخ و حقوق در آزمون تعیین سطح دسته‌بندی شدند که در پایان دوره به دانشجویان و پژوهشگران گواهی‌نامه اعطا خواهد شد.

همچنین سیدابولحسن نائینی قزوینی رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: زبان فارسی حاصل فرهنگ هفت‌هزار ساله اصیل ایرانی است که با فرهنگ اسلامی در هم‌آمیخته شده است و این دو فرهنگ تحت هیچ ‌شرایطی از هم جداشدنی نیستند.

به گفته نائینی، زبان فارسی در هویت ملی کشور بسیار اثرگذار است چرا که اقوام و ملل مختلف را با هم پیوند داده و وحدت را در آنان به وجود می آورد.

سیدمحمدرضا دربندی معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی نیز گفت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) جزو هفت دانشگاه مهم ایران در ارائه زبان فارسی به ملل گوناگون است که توانسته این زبان را در جهان گسترش بدهد.

او اظهار کرد: افرادی که زبان فارسی را برای رشته تحصیلی خود انتخاب می‌کنند علاقه‌مند زبان فردوسی، مولوی، نظام و سعدی هستند.

دربندی ادامه داد: باید برای فرهنگ غنی زبان فارسی سر تعظیم فرود آورد چراکه این زبان شیرین سبب دوستی بین ملل مختلف شده تا جایی که امروز بنیاد سعدی توانسته در برگزاری دانش‌افزایی زبان فارسی نقش برجسته‌ای ایفا کند.

او با اشاره به اهداف هشتاد و یکمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی تصریح کرد: همه دانشجویان و پژوهشگران در کشور خود تا حدودی با زبان فارسی آشنا شده‌اند ولی برای آموزش بهتر در این دوره شرکت کردند.

این مسئول اضافه کرد: با آزمون تعیین سطح، پژوهشگران زبان فارسی می‌توانند به مرحله پیشرفته و تخصصی برسند تا ضمن آشنایی با لغات و اصطلاحات جدید مطبوعات و محاوره با مردم ایران به سهولت ارتباط برقرار کنند.

دربندی خاطرنشان کرد: آشنایی مستقیم با فرهنگ، آداب و رسوم ایرانیان سبب افزایش دانش زبان فارسی اساتید می‌شود به طوری که آنان با اطلاعات بیشتری به دانشجویان و پژوهشگران زبان فارسی کمک می‌کنند.

به گفته معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی، از 458 متقاضی، 220 نفر پذیرش شدند که با انتخاب هر یک نفر، دو نفر از این دوره حذف خواهند شد.

به گفته دربندی، بیشترین افرادی که در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی شرکت داشته‌اند از کشورهای ترکیه، آلمان، ارمنستان و گرجستان هستند.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: