اعوانی : شریعت، طریقت و حقیقت از اصول تصوف است

1397/5/28 ۱۱:۰۸

اعوانی : شریعت، طریقت و حقیقت از اصول تصوف است

نشست عرفان و تصوف ایرانی با همت دانشگاه مطالعات زبان های خارجی چین و با حضور پروفسور ‘غلامرضا اعوانی’ رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران روز شنبه در پکن برگزار شد. این نشست با حضور علاقه مندان و اندیشمندان فلسفه و ایران شناسان چینی و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد.

 

نشست عرفان و تصوف ایرانی با همت دانشگاه مطالعات زبان های خارجی چین و با حضور پروفسور ‘غلامرضا اعوانی’ رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران روز شنبه در پکن برگزار شد.

این نشست با حضور علاقه مندان و اندیشمندان فلسفه و ایران شناسان چینی و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد.

دکتر ‘غلامرضا اعوانی’ فیلسوف ایرانی و استاد سابق گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی تهران در این نشست اظهار داشت: دانشگاه زبان های خارجی پکن بیشترین خدمت را برای معرفی زبان های خارجی و همچنین زبان چینی انجام داده است و نقش زیادی در معرفی فلسفه از جمله فلسفه ایرانی داشته است.

او در ادامه با تشریح ریشه کلمه ‘صوفی’ و برداشت های مختلف از این کلمه اظهار داشت در کتاب های قدیمی و به نقل از محققان اسلامی، چندین معنا برای این کلمه ثبت شده است.

پروفسور اعوانی با اشاره به برخی از اصول تصوف اظهار کرد: شریعت، طریقت و حقیقت از اصول تصوف است و میان این سه ارتباط وجود دارد شریعت گفتار، طریقت کردار و حقیقت حال است.

چهره ماندگار فلسفه ایران، عرفان اسلامی را تصوف خواند و گفت: ولایت باطن دین است و به معنای رسیدن به خدا است.

رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قدمت فلسفه در ایران اظهار داشت: ایران تنها کشوری است که قبل و بعد از اسلام فلسفه داشته است و مرکز بزرگترین فلاسفه جهان بوده است. پروفسور اعوانی تاکید کرد در ایران علاوه بر اینکه فلسفه در دانشگاه ها تدریس شده است این علم به صورت استاد شاگردی نیز منتقل شده است.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: