همایش سعدی و کنفوسیوس در پکن برگزار می شود

1395/10/14 ۱۲:۳۳

همایش سعدی و کنفوسیوس در پکن برگزار می شود

همایش سعدی و کنفوسیوس به همت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، مرکز سعدی‌ شناسی، دانشگاه خه ‌بی چین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن برگزار می‌شود.

 
تهران-ایرنا-همایش سعدی و کنفوسیوس به همت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، مرکز سعدی‌ شناسی، دانشگاه خه ‌بی چین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن برگزار می‌شود.
به گزارش  روابط عمومی شهر کتاب، این همایش روزهای یکشنبه و دوشنبه (19 و 20 دی‌ماه) در دانشگاه «خه بی» چین برگزار می‌شود.
در همایش سعدی و کنفوسیوس، استادان، نویسندگان و صاحبنظرانی از ایران؛ ضیاء موحد، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، مهدی محبتی و علی‌اصغر محمدخانی و 10 تن از استادان و صاحب‌ نظران چینی درباره‌ زندگی، آراء و آثار سعدی و کنفوسیوس سخن می‌گویند.
هیات ایرانی در مدت اقامت خود در پکن با مدیران و اعضای بنیاد کنفوسیوس و انجمن نویسندگان چین و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن دیدار و گفت‌و‌گو خواهند داشت و در باب همکاری‌های متقابل در حوزه ادبیات معاصر ایران و چین و ترجمه آثار داستانی و شعر معاصر دو کشور به زبان‌های یکدیگر و برگزاری نشست‌های مشترک نویسندگان و شاعران معاصر ایران و چین برنامه‌ریزی می‌کنند.
براساس این گزارش، سعدی و کنفوسیوس دو شاعر و متفکر از سرزمین ایران و چین هستند که آثارشان برای مردم دو کشور آشناست و از اشعار و آثار این دو حکیم بزرگ بر می‌آید که در مشاهده و بررسی جامعه انسانی از یک پایه و اساس مشترک برخوردار بودند که همان محبت و انسان‌دوستی است.
با بررسی آثار سعدی و کنفوسیوس می‌توان مشابهت‌هایی در حوزه‌های انسان ‌دوستی و اخلاق، پاسداشت کرامت انسانی و مهرورزی و راست‌کیشی یافت که بر آن تاکید داشته‌اند.
همایش سعدی و کنفوسیوس پیش از این، 29 و 30 فروردین 95 با حضور سعدی‌پژوهان و کنفوسیوس‌پژوهان ایران و چین در مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

 

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: