سیدمحمد موسوی‌بجنوردی: هجمه به دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر حسادت است

1395/6/28 ۱۰:۵۳

سیدمحمد موسوی‌بجنوردی: هجمه به دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر حسادت است

سه سال از انتصاب حمید میرزاده به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد؛ در این سه سال رویدادهایی در دانشگاه اتفاق افتاد که تا حدود بسیار زیادی شاکله و ساختار دانشگاه را تغییر داد. دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال گذشته تلخ و شیرین‌های زیادی را تجربه کرد و دستاوردهایی در زمینه‌های مختلف با وجود تمام سنگ‌اندازی و هجمه‌ها برای آموزش عالی کشور به ارمغان آورد.


 

 سارا طاهری : سه سال از انتصاب حمید میرزاده به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد؛ در این سه سال رویدادهایی در دانشگاه اتفاق افتاد که تا حدود بسیار زیادی شاکله و ساختار دانشگاه را تغییر داد. دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال گذشته تلخ و شیرین‌های زیادی را تجربه کرد و دستاوردهایی در زمینه‌های مختلف با وجود تمام سنگ‌اندازی و هجمه‌ها برای آموزش عالی کشور به ارمغان آورد. طرح تجمیع واحدها با هدف کاهش بوروکراسی و بهبود روش‌ها، تشکیل چندین شورای راهبردی، گسترش تحصیلات تکمیلی، عدالت آموزشی در کشور، ممیزی رشته‌محل‌ها، طرح ساها (سامانه آزمایشگاه‌های آزاد) طرح سیکاپ (شبکه یکپارچه کتابخانه‌ها و پایان‌نامه‌ها) و... فقط بخشی از این دستاوردهاست؛ دستاوردهایی که مسئولان دانشگاه را به‌ درستی راهی که انتخاب کرده‌اند بیش از پیش مطمئن کرد و مخالفت برخی جریان‌ها آنها را از ادامه مسیرشان ناامید نکرد. در این سه سال بسیاری از مسئولان وزارت علوم، نمایندگان مجلس، مسئولان عالی‌رتبه کشور و چهره‌های سیاسی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده‌اند. محمد موسوی‌بجنوردی ازجمله همین چهره‌هاست که دوره سوم دانشگاه آزاد اسلامی را «دوره نوآوری» می‌داند. به اعتقاد او، این دانشگاه در این دوره باید رشته‌هایی را تاسیس کند که دانشگاه‌های دولتی ندارند. او می‌گوید: «در حال حاضر رشته‌های میان‌رشته‌ای زیادی داریم که نیاز دارد تاسیس شود و من امیدوارم که جلسه‌ای با حمید میرزاده و مهرداد نوابخش درباره تاسیس رشته‌های جدید داشته باشیم؛ چراکه معتقدم با نوآوری‌های میرزاده می‌توان به این مهم دست یافت.»
عضو شورای عالی قضایی در زمان امام‌خمینی(ره) در ادامه گفت‌وگو از مدیریت حمید میرزاده بر دانشگاه سخن می‌گوید؛ عملکردی که به گفته او، عملکردی مناسب و مخلصانه بوده است. او می‌گوید: «من میرزاده را از سال 61 و زمانی که در شورای عالی قضایی بودم، می‌شناختم. او در آن زمان در هیات دولت معاون اجرایی و یک متعهد کاردان بود. بنابراین به اعتبار شناخت از او رای دادیم که وی رئیس دانشگاه شود. معتقدم میرزاده در این مدت کوتاه خدمات شایانی به آموزش عالی کشور کرده است.»
عضو هیات‌امنای استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از هجمه‌هایی می‌گوید که در این سه سال بر دانشگاه رفته است؛ هجمه‌هایی که به اعتقاد او ناشی از حسادت نسبت به این دانشگاه است. موسوی‌بجنوردی می‌گوید: «همیشه کسانی مخالفت می‌کنند که خود حرفی برای گفتن ندارند. دانشگاه آزاد اسلامی به تایید امام(ره) تشکیل شد. باید به این موضوع توجه کرد که سران نظام ازجمله موسوی‌اردبیلی، حاج‌احمد خمینی، مقام معظم رهبری و آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در تاسیس این دانشگاه نقش داشتند بنابراین دانشگاهی است که مورد تایید سران نظام است. امام(ره) زمانی که من در شورای عالی قضایی بودم به بنده اجازه داد تا خانه‌های مصادره شده و زمین‌های بلاصاحب را در اختیار این دانشگاه بگذارم تا جایی که این دانشگاه در حال حاضر در اکثر شهرهای محروم شعبه دارد.»
او بهترین و مهم‌ترین اقدام این دانشگاه را توسعه و ایجاد رشته‌های دکتری می‌داند چراکه معتقد است این رشته‌ها باعث ارتقای مقام علمی کشور می‌شود.

منبع: فرهیختگان

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: